A televíziós elemző cég, a Parrot legújabb kutatása a Netflix (Kártyavár), Hulu (A szolgálólány meséje), HBO Now (Trónok harca), Showtime (Twin Peaks) és a Starz (Fekete Vitorlák) tartalmai iránti keresletet vizsgálta. Ebből kiderült, hogy a Netflix felületén a filmstúdiók tartalmai utáni kereslet idén 10,9 százalékkal csökkent, miközben a saját tartalmaikra 12 százalékkal többen voltak kíváncsiak most, mint tavaly ilyenkor.
A Parrot előrejelzése szerint a Netflix amerikai közönségének 50 százaléka 2019 októberében már kizárólag a vállalat saját gyártású tartalmai miatt látogatott el a platformra.
A vállalat 21 éves fennállásának utóbbi néhány évében a Netflix felfedezte, hogy csak akkor lesz képes életben maradni, ha elkezd különleges saját tartalmakat gyártani. Az idei évben már nagyon nagy mennyiségben mutattak be új sorozatokat és filmeket. 2018-ban egyébként 13 milliárd dollárt költöttek a saját készítésű műsoraikra.
A kezdetekben főleg más stúdiók és gyártók tartalmaitól függtek, most viszont már egyre inkább saját tartalmaikra támaszkodhatnak. Erre pedig hatalmas szükség van, mivel az a legújabb trend, hogy aki tud, az saját streaming platformot indít a versenytársak közül. A Disney jövőre indítja el sajátját, ezért a Marvel-filmek hamarosan lekerülnek a Netflix kínálatából, ráadásul több népszerű Marvel-Netflix sorozatot is elkaszáltak. Ezek közül a legnagyobb felháborodást a Daredevil törlése váltotta ki.
A Netflix és a hagyományos médiavállalatok közötti harc már elkezdődött. Ennek egyik állomása az volt, hogy a Netflixnek 100 millió dollárt kellett fizetnie a Warner Media stúdiót birtokló AT&T-nek, hogy jövőre is a kínálatában tarthassa a 90-es évek kultikus sorozatát, a Jóbarátokat.
A Parrot kutatásából szintén kiderült, hogy a régebbi tartalmak továbbra is nagyon fontosak a felhasználói hűség szempontjából.
A Netflix szkeptikusai szerint valóságos katasztrófa lesz, amikor a platform kínálatából kikerül a Jóbarátok, a Hivatal (Office) vagy éppen a Grace klinika.
A Netflix viszont éppen erre a forgatókönyve készül fel azzal, hogy egymás után gyártja az olyan filmeket és sorozatokat, amelyekért megéri előfizetővé válni, vagy hűségesnek lenni a márkához. Ide tartozik a