A megállapodás alapján a cégcsoport elkezdi a Mercedes-Benz Sprinter és a kishaszonjárművek alapjaira történő fejlesztéseket és azok gyártását, így a későbbiekben a kisebb járműkategóriákban is a hazai autóbuszgyártás meghatározó szereplője lesz. Emellett az ITK Holding leányvállalata szerződést kötött a Debreceni Vagyonkezelő Zrt.-vel és a Civis Ház Zrt.-vel a cégcsoport jövőbeni fejlesztéseihez szükséges 200 ezer négyzetméteres ingatlan megvásárlásáról.
Megújulás előtt áll a hazai autóbuszpiac, a következő években ugyanis jelentős számú új gépjárműnek kell megjelennie a közutakon ahhoz, hogy a buszállomány 14 év feletti átlagéletkora fiatalodjon.
A most bemutatott, közel 12,5 méter hosszúságú, 2 ajtós, alacsonypadló-belépésű (low entry) Mercedes-Benz Reform 501 LE elővárosi buszt, amely megfelel a legmagasabb környezetvédelmi és emissziós normáknak. Az autóbusz 260 kW maximális teljesítményű Euro 6-os dízelmotorral és 6+1 fokozatú automataváltóval van felszerelve.
Terveink szerint 2019-ben további járműfejlesztések valósulnak meg azokban az autóbusz kategóriákban, amelyek megfelelnek a mai kor követelményeinek. Így az ITK Cégcsoport tagja, az Inter Traction Electrics Kft. például elkezdi a Mercedes-Benz Transporter divízió termékeivel kapcsolatos fejlesztéseket és gyártást
– mondta el Kossa György, az ITK Holding Zrt. elnök-vezérigazgatója.