Kérik a kormányt, hogy a társaságot minősítse stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetnek, és vegyen részt a reorganizációs folyamatban – közölte a vállalat vezetése.
A cég irányítása reméli, hogy a csődeljárás lezárásával az Ikarus Egyedi Kft. erős, folyamatosan termelni képes buszgyártó vállalattá válik Magyarországon.
Hangsúlyozták: az Ikarus Egyedi Kft. hosszú idő után először rendelkezik magyar fejlesztésű városi közlekedésben használt szóló és csuklós autóbuszokkal, tendereit rendre a legalacsonyabb árral nyerte. Így a midielektromosbusz-tendert 1,5 milliárd forinttal, míg a 180 darab csuklós buszra kiírt tendert közel 3 milliárd forinttal olcsóbb ajánlatával nyerte el a második helyezett külföldi gyártókkal szemben.
A társaság tevékenységével a magyar költségvetésnek eddig megközelítőleg 5 milliárd forintot termelt, a 180 darab csuklós autóbusz legyártásával pedig további 3 milliárd forint bevételt és megtakarítást eredményezne.
A evopro Bus Kft., a Lanta Kft., és az Albaric Kft. által tulajdonolt vállalat a legutóbb közölt, 2016. szeptember 30-án zárult üzleti évről szóló nyilvános cégbeszámolója szerint közel kétszáz dolgozót foglalkoztatott.
A cég nettó árbevétele a beszámoló szerint 5,651 milliárd forint volt, adózás előtti eredménye 149,5 millió forintot tett ki a 2016. szeptember végén zárult üzleti évben. Egy évvel korábban, a 2015. szeptember 30-án zárult üzleti évben az akkor Mabi Busz Kft. néven működő cég 937 millió forint árbevételt, 100,5 millió forint adózás előtti eredményt ért el.
Cikkünk megjelenését követően megkereste szerkesztőségünket a Műszertechnika Holding Zrt., amely az Ikarus márkanév bejegyzett védjegyjogosultja.
Arról tájékoztattak bennünket: pert indítottak annak érdekében, hogy az Ikarus Egyedi Kft.-t a bíróság tiltsa el cégnevében az Ikarus szó használatától. A per még nem zárult le.