A mobiltelefonokból kinyerhető adatok nemcsak a felhasználók korát, nemét, vagy jelenlegi élethelyzetét árulják el, hanem olyan más jellemzőit, mint a szokásai, kedvelt márkái, üzletei.
Részletesen elemezhetők például egy adott márka vásárlói, egy-egy társadalmi csoport tagjai, vagy akár egy meghatározott környék lakói.
A Selectivv a lengyelországi Wroclaw egyik kerületében, Krzykiben készítette el legújabb felmérését. Az elemzéshez a vásárlók által bejárt útvonalat használták fel, valamint azt a távolságot, amely elválasztja az átlagos vásárlókat a három árukategóriába tartozó boltok egyikétől, mint élelmiszerüzlet, barkácsbolt és drogéria. A projekt fő célja az volt, hogy kiderítsék, milyen típusú üzletek hiányoznak a környékről. Ehhez 2018 januárja és augusztusa között mintegy 99,939 mobiltelefonról gyűjtöttek adatokat.
15 viselkedési profilt hasonlítottak össze a kerület lakosai és a tanulmány által megvizsgált üzletek vásárlói között, és ezt figyelembe véve határozták meg, hogy melyek a kerületben legjobban vágyott márkák.
A fenti technológia már Magyarországon is elérhető, a rendszer már most több, mint 3,5 millió készüléket „lát",
ismeri például az okostelefonfelhasználó korát, nemét és egyéb demográfiai adatait.