A szakember szerint „a kkv-k digitális fejlődésére leginkább azért van szükség, mert az internet és az okoseszközök térhódítása miatt megváltoztak a tájékozódási szokásaink, hiszen amit eddig prospektusokból vagy egyéb, vállalatok által kibocsátott anyagokból tudhattunk meg egy-egy termékről, egy cégről, arra most rákeresünk, értékeléseket, fórumokat, termékteszteket nézünk. A felhasználók részéről tehát óriási az igény a digitális jelenlétre, így az a cég, amelyik ezt nem ismeri fel és nem tudja a saját vállalkozására vetíteni, az láthatatlan maradhat a célcsoportja számára."
Vadász Illés szerint a legfontosabb a cégek vezetőinek szemléletváltása. Nekik kell felismerni, hogy a digitális jelenlétre miért van szükség és a megfelelő irányba mozdítani a vállalkozásukat.
A Google hazánkban két éve indította el a Digital Workshop online platformot, ami mindenki számára biztosítja a lehetőséget a minimális digitális készségek elsajátításához.
2017-ben ingyenes előadásokkal és személyes konzultációs lehetőséggel bővítették ki az online képzést, kifejezetten a hazai kis és középvállalkozások igényeinek megfelelően.
Az elsődleges céljuk a magyar kkv-k digitális felzárkóztatása.
A cégek számára különösen fontos, hogy a jelen korban használt mobileszközökhöz alkalmazkodva mobilra optimalizált weboldallal rendelkezzenek.
Vadász Illés szerint aki egy jól strukturált, gyorsan betöltődő oldallal rendelkezik és egyből hívható, az üzletet nyer.
A szakember nem tart attól, hogy a robotizációval a gépek elveszik az emberek elől a munkát. A technológia segítségével néhány repetitív, gépek által tanulható feladatkör kiváltható, így az emberi munkaerő többek között a kreativitást, empátiát, érzékenységet igénylő munkafázisokban tudja kifejteni erejét.
A teljes interjú a Pénzcentrum.hu-n olvasható el.