Számos nemzetközi ruházati márkának jelent fontos piacot a világ második legnagyobb gazdaságává nőtt Kína. A cégek bevételeik jelentős aránya származik innen.
A tavalyi évet az Adidas nyerte: globális teljesítményének 18 százalékát a kínai piacon való értékesítések adták. De a többi nagy ruházati márka is jól szerepelt Kínában. Még a kilencedik helyen álló PVH Corp. is értékesítéseinek 6 százalékát hozta össze itt, ehhez a céghez tartoznak a Tommy Hilfiger és a Calvin Klein márkák:
Az első helyen álló Adidas számára egyébként Kína és tágabban, az egész Pacifikum (Ázsia csendes-óceáni térsége) egyre fontosabb piacot jelent. A tavaly minden negyedévben kétszámjegyű növekedést produkált a térségben. A harmadik negyedév pedig 26 százalékos bővülést hozott Kínában és 15 százalékot a régióban. A cég 2018 első hat hónapjában 3,58 mlliiárd eurós bevételt ért el a régióban, amely
globális teljesítményének nagyjából a harmada, és egyúttal a legmagasabb régiós bevételt jelenti.
A nyugat-európai a második, míg az amerikai piac csak a harmadik legnagyobbnak bizonyult számára.
A korábbi eredmények azonban azt is mutatják, hogy a márkák mögött álló cégek kitettsége egyre nagyobb a kínai piac irányába. A Wells Fargo tőzsdei elemzői már tavaly arra hívták fel a figyelmet, a ruházati cégek nagyon megérezhetik üzleti eredményeiken, ha a kínai gazdaság belassul, és a dinamikus növekedést stagnálás váltja fel. Ennek pedig vannak jelei. A kínai fékezés ugyanis a cégek eladásait is letörheti. Ahogy az Origo megírta, nemrégiben például az Apple hasalt nagyot az országban.
Az iPhone annyira nem érdekli a kínai vásárlókat, hogy a cég még a gyártást is áthelyezheti máshova.
A ruhaipari cégek többsége mindenesetre optimista, az Adidas-nál például úgy nyilatkoztak, hogy kínai értékesítésük további növekedését várják a következő években.