A brit kozmetikai vállalat Milanóban és Berlinben már 2018 végén is nyitott „Naked", azaz teljesen műanyag csomagolásmentes üzleteket, ahol az így árult termékek a cég kínálatának már a felét teszik ki. A cég legnépszerűbb termékei a szilárd sampon, amiből mintegy 8 ezer darabot adtak el – ez körülbelül 616 ezer olyan hajmosást jelent, amikor a sampon már nem műanyag flakonból származik.
Ha ki tudjuk iktatni az összes műanyag csomagolást, akkor ügyfeleink számára jobb ár-érték arányt tudunk biztosítani"
– nyilatkozta a Lush társalapítója Mark Constantine a Sustainable Brands-nek.
2018-ban a cég brit ügyfelei 1,8 millió műanyag üveget spóroltak meg, annak köszönhetően, hogy a vállalat szilárd termékeit választották.
A Lush évek óta dolgozik a műanyag csomagolás csökkentésén, ennek egyik újítása a cég mobilos applikációja a Lush Lens, amely felismeri a terméket és tájékoztató címkék helyett minden szükséges információt megmutat a felhasználóknak.
A szintén brit Marks & Spencer is azt teszteli a héten, hogy miként tudná csökkenteni a műanyagok szerepét a gyümölcs- és zöldségosztályán.
Ráadásul a cégnél képzett zöldségkutatók is – akik nemcsak a termékeket ismerik megfelelően, hanem még tanácsot is tudnak adni az élelmiszerpazarlás csökkentésére – a vásárlók segítségére állnak az üzletekben.
A Marks & Spencer elkötelezte magát amellett, hogy minden egyes brit áruházban bővíti a műanyagmentes és fenntartható alternatívákat kínáló megoldásait, ezzel pedig mintegy 580 tonna műanyag hulladékot tud megtakarítani két év alatt.
Büszkék vagyunk arra, hogy piacvezető kezdeményezéseket indítunk, amelyek segítenek ügyfeleinknek abban, hogy kevesebb műanyagot vegyenek haza"
– nyilatkozta Louise Nicholls, a cég élelmiszerfenntarthatósági vezetője, majd hozzátette, hogy vállalatuk 2025-ig nullára kívánja csökkenteni a hulladékkibocsátást.
Eközben a svájci Nestlé számos konkrét intézkedést vezetett be már 2018-ban:
csomagolásainak száz százaléka pedig újrahasznosított, vagy újrahasznosítható anyagból fog készülni 2025-ig.
„Jövőbeli elképzelésünk és cselekvési tervünk bemutatja elkötelezettségünket és megközelítésünket a műanyag csomagolási hulladékok radikális kezelésére" – mondta el a cég vezérigazgatója, Mark Schneider.