A márka 2018-ban 20 047 járművet értékesített a magyar piacon, ezzel részesedése meghaladta a 12 százalékot.
Az eladásokból 6102 darab kishaszonjármű volt, 30,9 százalékkal több az előző évinél, a Ford piaci részesedés ezzel 26,8 százalékos lett.
A Ford jól teljesít a személyautók piacán is, a tavaly eladott 13 653 személygépkocsival a második legnépszerűbb márka volt Magyarországon. A cég várakozásai szerint az idén 2000-3000 darabbal emelkedhet az eladás.
Szamosi Viktor elmondta:
a dinamikus növekedéshez alkalmazkodva bővíteni kell a márkakereskedések számát. Jelenleg 38 értékesítési hely és 50 szerviz működik országszerte.
Az ügyvezető igazgató szerint még 3-4 újabb kereskedéssel válik optimálissá a hálózat mérete. A hálózat egyébként jelentős fejlesztésen megy át, részint a hibrid és elektromos járművek számának növekedése miatt.
Emellett folyamatban van egy másodlagos szervizhálózat kiépítése, amellyel az idősebb járműveket szolgálják ki.
Már négy ilyen szerviz működik, a hálózatot 10-15 tagúra tervezik.
A társaság ügyvezető igazgatója emlékeztetett arra, hogy a Ford tavaly szeptemberben megnyitotta szolgáltató központját Budapesten. Itt máris több száz munkatársat foglalkoztatnak, számuk 2020 végéig ezerre nő.