A nagyvállalat célja a tavalyi évre 800 darab repülőgép "kulcsrakész" összeszerelése volt. Ez a belső információk szerint nem teljesült, annak ellenére, hogy a munkavállalók megfeszített hajrában, a két ünnep között is dolgoztak, és szilveszter napján is csak a késő este állt le a munka.
A hírek szerint 790 darabnál álltak le végül a gyártósorok és az összeszerelést felügyelő munkások.
A 800-as termelési darabszám már eleve egy csökkentett célszámot jelentett. Az évnek úgy futottak neki a vállalatnál, hogy 820 gépet állítanak elő, köztük egy új modellt, amely eredetileg a Bombardier gyáraiból került ki, ám a két cég között nyáron létrejött megállapodás nyomán az Airbus A220-as típusként annak gyártásába is belefoghatott.
A gyártási késedelmet a cég főként az év első hat-kilenc hónapjában szedte össze. A cég egyik sikermodelljének számító A320-as "neo" variánsánál motorproblémák miatt kellett szünetet tartani, majd a hamburgi gyár esett késedelembe a hosszabb törzsű A321-es modellek gyártásával.
Az Airbus így alulmaradt az ősi rivális Boeing-gel folytatott gyártási vetélkedésben, mert a konkurencia 810-815 gépet szerelt össze tavaly.
Ha a kitűzött cél nem is teljesült, egy csekély elmaradás még így is a győzelmet jelenti az új vezérigazgatónak, Guillaume Faury-nek, akitől a befektetők azt várják, rakja rendbe a termelés körüli anomáliákat, hogy a cég a kellő időben tudja szállítani a légitársaságoknak a megrendelt gépeket.
A Toulouse-i székhelyű vállalat egyelőre nem kommentálta a termelési eredményről szóló pletykákat.
A hivatalos adatokat a tavalyi év gyártási eredményéről január 11-re ígérte a cég.
Ahogy arról az Origo beszámolt, érthető, ha a légicégek és a gazdasági szereplők fokozott figyelemmel kísérik a két legnagyobb repülőgépgyártó, az amerikai Boeing és az európai Airbus teljesítményét.
Minden releváns iparági előrejelzés szerint a polgári légiközlekedés még a jelenleginél is nagyobb ütemű fejlődésre kapcsol a következő másfél-két évtizedben.
A légicégek százasával adják le rendeléseiket az új masinákra, évekre előre lekötve a gyártók kapacitásait. Mind a Boeing, mind az Airbus arra számít, hogy két évtized alatt tízezres nagyságrendben állnak majd szolgálatba új polgári repülők, ami jóval nagyobb arány a repülésből kivonásra kerülő járművek arányánál.