Bár a whiskey-t fogyasztók negyede nő, a francia Pernod Ricard most közzétett adatai szerint a két évvel ezelőtt piacra dobott Glenlivet márkáját vásárlók fele nő volt az Egyesült Államokban.
Az amerikai szeszpárlatokat felügyelő non-profit szervezet kereskedelmi adatai szerint a bourbon és a rozs whiskey eladások 2016-ban nyolc százalékot emelkedtek, míg
az ír whiskey értékesítése közel 19 százalékkal nőtt.
A nők alkoholfogyasztása az 1950-es évek óta emelkedik, ugyanakkor a whiskey-értékesítés hagyományosan a férfiakra támaszkodott korábban.
Azért indítottuk el új márkánkat, hogy új fogyasztókat érjünk el, és olyan italt alkottunk, amit a nők szerint érdemes felfedezni"
– nyilatkozta Jean-Christophe Coutures, a Pernod Ricard cég Chivas Brothers divíziójának vezérigazgatója a MarketWatch-nak.
A párizsi székhelyű cég alapítójának unokája, Alexandre Ricard irányítása alatt a cég olyan ismert márkákat vásárolt fel, mint a brit Allied Domecq, vagy a svéd Absolut vodka. Az igazgató kifejtette, hogy további márkákat is szeretne felvásárolni a cég.