A szupermarketekben vásárlók június végéig, 52 héten keresztül összesen 1,5 milliárd fontot költöttek bioélelmiszerekre, beleértve a gyermekeknek szánt ételeket is.
Az organikusan termelt gyümölcs- és zöldségfélék iránti kereslet június végéig 5,3 százalékkal, míg a bio tejtermékek – ami a legnagyobb szegmens a bioélelmiszer-piacon – 3,5 százalékkal növekedett.
Komoly erősödést mutat az egyéb ökológiai termelésből származó ételek és italok forgalma is: a hűtött áruk 27,8 százalékkal, míg a szeszesitalok, mint a bor vagy a sör, 8,7 százalékkal keresettebbek.
Az adatokat a Soil Association, a biotermékek engedélyezését és az ökológiai gazdálkodást elősegítő kereskedelmi testület gyűjtötte és az „Organic September" kampányának keretében tette közzé.
Az elmúlt években egyre nagyobb az érdeklődés az organikus élelmiszerek iránt, és remek érzés látni, hogy a gazdálkodók továbbra is mesterséges adalékanyagok nélkül termesztenek"
– nyilatkozta a Liz Bowles, a testület elnöke a The Guardian lapnak.
Az egyesület tavaly több mint 3 ezer új terméket hagyott jóvá, olyanokat mint a hínáros gin vagy a kefir.
Bár hagyományosan kisebb gazdaságokból származnak az organikus termények, egyre több ismert márka is fellelhető a boltokban: a Red Bull nemrég organikus italokat dobott piacra, és a Babybell is elérhetővé tette bio sajtját.