„A márka nem logó, nem dizájn vagy arculat, hanem értékrend és vízió.
Add hozzá a cégedhez az arcod, és mindig legyél lelkes.
Volt olyan szállodánk, amit kapitányruhában kezdtünk népszerűsíteni. És milyen jó érzés volt telt házzal indulni" – mesélte Jagodics Tamás, a Cégmenedzser Kft. ügyvezetője.
Tóth Tamás, a Personal Brand Insitute ügyvezető partnere szerint alapvetően azt kell megfogalmaznunk magunknak, hogy mi tesz minket egyedivé, mivel tűnhetünk ki a tömegből, illetve hogyan különböztetjük meg magunkat másoktól. „A történetmesélést nem nagyon használják. Mert mindig érvekkel jövünk. Pedig az gáz, mert az érv azonnal ellenérvet szül.
De ha történeteket osztunk meg, oda emóció kerül.
Ne féljetek ettől. Mindenki attól tart, hogy nincsenek történetei. Pedig vannak" – bizonygatta a szakember.
„A karizma olyan, hogy odafigyelünk az emberre, de nem az arroganciája és a rámenőssége miatt.
Ha emberileg rendben vagy, azzal már félig megcsináltad a branded
– mondta Tóth Tamás.
„Ha valaki mélyebb hangszínnel és lassabb tempóval beszél, akkor szimpatikusabbnak tűnik az embereknek. Magunkat is meg tudjuk nyugtatni a hangunkkal" – magyarázta Bíró Nóra értékesítési tréner, DAS szerződött partner, a Master of Sales Training (MOST) szakértője.
„Ha a fiatalok úgy érzik, hogy menő, trendi ott dolgozni, mindig posztolni fognak fotókat arról, hogy bent vannak a munkahelyen" – mondta Borbély László, az SPA Tudásbázis Kft. trénere, executive coach, aki szerint belső brand is létezik.
Ahogy mondani szokták, a válság olyan lehetőség, amit nem szabad elszalasztani. Arra is lehet használni, hogy meghirdessük a megújulást – vélekedett Bőhm Kornél, az MPRSZ Kríziskommunikáció tagozatvezetője.
Az első szabály, hogy nem szabad bocsánatkérés nélküli bocsánatkérést (non-apology apology) kiadni.
„Ha valaki úgy érezte volna, hogy ez meg ez történt, akkor bocs." A malőrt nem lehet feltételes módba tenni, muszáj vállalni, hogy elszúrtuk, megtörtént, kijelentő módban és múlt időben.
A témáról bővebben olvashatnak a Piacésprofit.hu-n.