A gyors munkaerőfelvétel során felvesszük a legszimpatikusabb embert, aki a leggyorsabban tud kezdeni. Nincs lehetőség válogatásra, ezért nem számítanak a referenciák, vagy szinte a munkaerő tudása sem.
Ez azonban elég nagy baj.
Egy ilyen lépéssel ugyanis nem előrébb kerülünk, hanem hátrébb.
Az új munkaerő nemcsak hibázni fog (ami még talán természetes is), hanem folyamatosan külön figyelmet igényel majd, amivel rombolja a munkahelyi légkört és előbb-utóbb mindenkinek elege lesz belőle.
Terheli a jó munkatársakat, reklamációkat okoz a vevők körében, rontja a cég hírnevét.
Vajon megoldottuk a munkaerőhiányt?
Sokat tud rontani a cégen már 1-2 alkalmatlan munkaerő is. És még nekik állhat feljebb, megtörtént eset, hogy még a rossz munkaerő érzi úgy, hogy szívességet vállal azzal, hogy bejár a munkahelyére dolgozni, még akár zsarolják is ezzel a kollégáikat. A következő lépés, hogy a főnökök fejére nőnek, és még kirúgni sem lehet őket a cégtől ezután.
Ezért még a munkaerőhiány sem vette el az élét annak, hogy mennyire fontos a képzett és minőségi munkaerő, amely lehetőleg még tapasztalattal is rendelkezik.
Az esetleges tudáshiány könnyen pótolható, csak legyen szorgalmas, becsületes és motivált. Ezek sokkal fontosabb szempontok, mint a képzettség.
Egy cégvezető szempontjából nézve, a jó emberek vagy nála dolgoznak, vagy a konkurenciánál. Ahhoz, hogy nála dolgozzanak, a cégvezetőnek is megfelelő tudással kell rendelkeznie, amellyel magához tudja csábítani a jó munkaerőt.
A legfontosabb hívószó az lehet, hogy egy jó munkahelyet kínáljon, ahol jó dolgozni.
Ezzel már könnyebb lesz új munkatársakat találni.
Tehát a legfontosabb a minőség, amiből még a munkaerőhiány esetén sem érdemes engedni. Hiszen kizárólag a jó minőségű munkaerőbe érdemes időt, energiát, pénzt belefektetni.
Cikkünk Nemes-Nagy Szilvia, a Performia Hungary Kft. személyzeti és vezetési szakértőjének a Piacésprofit.hu-n megjelent írása alapján készült.