Minden mutató tekintetében növekedett tavaly a független elektronikus számlakezelő és fizetési rendszer, a Díjnet: bővült a felhasználók és az elérhető szolgáltatók köre, valamint növekedett a rendszerben kezelt számlák, illetve az itt végzett fizetési tranzakciók száma és összege.
Tavaly 5,6 millió fizetési tranzakciót hajtottak végre a platformon keresztül,
egymillióval többet, mint 2017-ben. A tranzakciók összege 50 milliárd forintra nőtt az egy évvel korábbi 45,2 milliárdról.
A legnépszerűbb a bankkártyás fizetés volt: 40,9 milliárd forintot fizettek be így, ez több mint 10 százalékos emelkedés egy év alatt. Internetbankon keresztül 7,3 milliárd forintot utaltak át tavaly a rendszer felhasználói.
A szolgáltatók tavaly már 9,2 millió e-számlát küldtek meg a rendszeren keresztül az ügyfeleknek,
ez 600 ezres növekedést jelent egy év alatt. A Díjbeszedő Holding Zrt., a Magyar Telekom Nyrt. és a UPC Magyarország Kft. volt a legaktívabb.
Mintegy 10 százalékkal nőtt a regisztrált felhasználók száma, így már több mint 680 ezer ügyfél él a fizetési platform szolgáltatásaival.
Újabb számlakibocsátók is csatlakoztak a platformhoz, amely már 30 cég számláit és számlafizetését kezeli, országos és regionális szolgáltatókét egyaránt.
Az NKM Áramszolgáltató belépésével a fővárosiak már az összes közüzemi számlájukat egy helyen tudják ingyenesen kezelni, de a rezsidíjak mellett lehetőség van internet-, kábeltévé- és telefonszámlák vagy biztosítási díjak kiegyenlítésére, tavaly november óta pedig már adományozásra is.
Megállíthatatlanul folytatódik az e-számlafizetés térnyerése Magyarországon, egyre többen kezelik és fizetik számlájukat elektronikusan
– értékelte a tavalyi évet Garamszegi Tamás, a Díjnet Zrt. vezérigazgatója.
„Idén további számlakibocsátók csatlakoztatását tervezzük, valamint a számlakiegyenlítés mellett egyéb elektronikus fizetési lehetőségekkel is bővítjük szolgáltatásainkat” – hangsúlyozta Garamszegi Tamás, majd hozzátette, a platform használatával nemcsak a felhasználók járnak jól, hanem a számlakibocsátók is:
már a néhány ezer ügyféllel rendelkező cégeknek is megéri csatlakozni a rendszerhez,
mert jelentősen csökkenthetők a számlázási és a befizetésekkel kapcsolatban felmerülő költségek, illetve a statisztikák alapján érdemben nő a fogyasztók fizetési fegyelme is.
A szolgáltatást használók a számlákat elektronikus formában kapják, amelyek beérkezéséről e-mailben figyelmezteti őket a rendszer. A számlák kiegyenlítésére számos lehetőség van: a rendszeren belül bankkártyás fizetéssel, internetbanki átutalással, iCsekk mobilalkalmazással, illetve csoportos beszedési megbízással és egyedi átutalással is végrehajtható a művelet. A Díjnet emellett ingyenesen biztosítja a múltbéli fizetési tranzakciók megtekintését és a számlák letöltését a bemutatásukat követő 18 hónapig.