A Kellogg's korábban az amerikai Hostess Brandszel – a Twinkies és a Ho-Ho birtokosával – is tárgyalt a felvásárlásról, de végül a Ferrero kiütötte.
A főleg gabonapelyheiről ismert Kellogg's még tavaly jelentette be, hogy számos márkáját értékesítésre kínálja.
Az 1964-ben olasz családi vállalkozásként indult Ferrero 1969 óta van jelen az Egyesült Államok piacán, amikor a Tic Tac cukorkát vezette be. A cég az elmúlt két évben számos márkát vett meg, például a Ferrara Candy Companyt egymilliárd dollárért, vagy a Nestlé amerikai cukorkarészlegét 2,8 milliárd dollárért.
A Ferrero amerikai stratégiája az, hogy olyan márkákat vásároljon, mint amilyen a Nestlé vagy a Kellogg's termékei, és a befektetés után korszerűsíti azokat.
Például újrapozícionálta a Butterfinger csokiszeletet úgy, hogy ma már több földimogyoróval, kakaóval és tejjel készül, miközben nem tartalmaz hidrogénezett növényi olajat.
Eközben a Kellogg's éppen ellentétes stratégiát folytat, szűkíti a termék palettáját, és azokra a főbb márkáira összpontosít, mint a Pringles, a Cheez-Its vagy a Rice Krispies.
A most eladásra szánt Keebler süti- és kekszgyártó céget 2001-ben még 4,4 milliárd dollárért vette meg a ma már több mint százéves Kellogg's.
Sem a Kellogg's, sem a Ferrero nem reagált eddig a CNBC értesülésére.