Míg a játékipar jellemzően a konzolok és játékok értékesítésével szerzi bevételét, az utóbbi években több vállalat is inkább a szolgáltatási modellre váltott, ahol a bővítmények eladása, valamint a játékon belüli vásárlásokból származik a bevétel.
A felhő alapú játékok pedig teljesen megváltoztathatják az iparág működését,
mivel ezek a játékok nem igényelnek speciális hardvert, például erősebb mobiltelefont vagy játékkonzolt.
A Tencent nemrég elindította Start nevű weboldalát, ahol a Sanghajban és a kantoni tartomány déli részén élők jelentkezhetnek a teszt kipróbálására.
A felhő alapú játék a legújabb trend – játékportfóliónk alapján belső kutatást végezünk a lehetőségek értékelésére"
– mondta a cég szóvivője, de nem árult el további részleteket a fejlesztésről.
Márciusban a vállalat bejelentette felhőalapú játékszolgáltatását, a Tencent Instant Play-t, amit az Intellel kötött partneri megállapodás előzött meg. Ugyanakkor nem világos, hogy a márciusi bejelentés, a Start előzménye, vagy két különálló fejlesztés.
Az IHS Markit előrejelzése szerint 2018-ban a felhő alapú tartalmakra való előfizetés globálisan elérte a 234 millió dollárt, 2023-ra pedig meghaladja az 1,5 milliárd dollárt.
Számos technológiai vállalat ezért saját felhő alapú platform kifejlesztésén dolgozik, például a Google nemrég jelentette be Stadia nevű platformját, míg a Microsoft is hasonló terméken dolgozik.