A sör főszezonja májustól augusztusig tart minden évben. 2018-ban is ekkor értékesítették a kiskereskedelemben az éves sörfogyasztás bő 40 százalékát, ami 60 milliárd forintot tett ki.
Ez növekedést jelentett az előző év hasonló időszakához képest, forintösszegben 11, mennyiségben pedig 4 százalékos mértékben.
Mindezt a Nielsen piackutató cég közölte a lap érdeklődésére.
Az idei május rendkívül csapadékos és hűvös volt, több korábbi hidegrekord is megdőlt. Egyelőre nem tudni, hogyan befolyásolta ez a hazai sörfogyasztást, de vélhetően nem tett jót neki, és a sörfogyasztók mellett az időjárásnak is jól kell alakulnia ahhoz, hogy az idei sörfogyasztás a tavalyihoz hasonlóan végül növekedéssel záruljon a nyári szezon végére.
Bár a sörgyártók technológiai és termékfejlesztésekkel, prémium- és szuperprémium-termékekkel azon is igyekeznek, hogy kiegyenlítsék a szezonális hatásokat, az nyilván mindig is függeni fog az időjárástól - nyilatkozott Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója, aki azt is hozzátette: abban bíznak, hogy
a meleg nyári hónapok ellensúlyozzák majd a rossz májusi időt.
Az igazgató arról is beszélt, hogy az egyre sokszínűbb választék miatt a sörfogyasztás itthon is egyre inkább négy évszakossá vált.