Az Audi Hungaria az elmúlt évben 1.954.301 darab motort, köztük 9453 elektromotort gyártott. A motorgyártás termékpalettája a háromhengeres Otto-motorokkal, valamint a mild-hibrid technológiájú négyhengeres dízelmotorokkal bővült.
Győrben naponta 9000 motort, köztük alternatív meghajtásokat gyártanak a Volkswagen csoport 31 gyártótelephelye számára.
A motor- és autógyártás szerény mértékben csökkent, ezzel párhuzamosan valamelyest visszaesett a vállalat árbevétele:
2018-ban közel 7,4 milliárd eurós árbevételt realizált a győri Audi, ami több mint 2 százalékos csökkentést jelentett a 2017-es üzleti évhez képest.
A vállalat mintegy 371 millió eurós üzemi eredménnyel zárta 2018-at, ami 1 százalékkal volt alacsonyabb az előző évinél. Ez egyben az is jelentette, hogy az Audi Hungaria üzemi marzsa a 2017-es 5 százalékos értékhez képest nem változott érdemben.
A vállalat adózás előtti eredménye 443 millió euró volt tavaly, ami viszont közel 21 százalékos növekedést jelentett 2017-hez képest.
Ebben fontos szerepet játszott a pénzügyi műveletek bevételei soron bekövetkezett jelentős változás: a 2017-es 25 millió eurós értékhez képest egy közel 80 millió eurós összeg szerepelt itt 2018-ra vonatkozóan.
A nettó eredmény közel 440 millió euróra nőtt 2018-ban, ami közel 21 százalékos növekedést jelentett év/év alapon. Osztalékot nem fizetnek, a vállalat a 2018-as üzleti év adózott eredményét teljes egészében az eredménytartalékba helyezi.
A jövő biztató, hiszen az idei évben indul a második SUV modell, az Audi Q3 Sportback sorozatgyártása, ami tovább erősítheti a magyar gyárat.
Az elmúlt napok híradásai pedig arról szóltak, hogy az Audi néhány éven belül kivezeti a Győrben gyártott TT sportautó modellt a kínálatából, és egy elektromos meghajtású modellt vezet be helyette.