A brazil kozmetikai csoport, a Natura – amelyé a The Body Shop és az Aesop márka is –nemrég jelentette be, hogy felvásárolja az Egyesült Királyságban működő, közvetlen értékesítési modellel is dolgozó céget.
A mintegy 2 milliárd dolláros ajánlat azt jelenti, hogy a Natura részvényesei az összevont társaság 76 százalékát birtokolják majd, így az éves bevétel meghaladja a 10 milliárd dollárt.
A felvásárlással a világ negyedik legnagyobb kozmetikai cége jön létre.
Az új, kombinált vállalat mintegy 3.200 üzletet üzemeltet közel száz országban.
A 133 éve alapított Avon az elmúlt években a globális üzleti tevékenységének korszerűsítésén dolgozott, mivel a korábban működő tanácsadói háztól-házig modelljük nem tudta felvenni a versenyt az internetes eladásokkal szemben.
Még 2016-ban a cég azt nyilatkozta, hogy központját New Yorkból Nagy-Britanniába helyezi át, miközben 2.500 dolgozót bocsátanak el. Ezzel egy időben az Avon eladta amerikai műveleteit a Cerberus befektetési alapnak.
A Brasil Plural elemzői szerint a Natura célja, hogy globálisan is ismert márkává váljon, de szerintük jelentős beruházásra lesz szükség, hogy az Avon megfelelően működjön Brazíliában.
Az Avonnak jelenleg 2,2 millió értékesítője dolgozik a dél-amerikai országban.
A brazil vállalat 2017-ben 1,1 milliárd dollárért vásárolta meg a The Body Shopot a francia L'Orealtól – amely a megnövekedett verseny és nehéz kiskereskedelmi környezet miatt nem teljesített megfelelően.