Maksymilian Faktorowicz 1872-ben született a mai Lengyelország területén. Már igen fiatalon a szépségiparban tevékenykedett: 1890-ben megnyitotta üzletét, ahol saját rúzsait és arckrémeit árulta. Európában annyira elismerté vált, hogy idővel
a moszkvai Cári Operaház hivatalos kozmetikai szakértője lett.
Ám a férfi családjával együtt 1904-ben az Egyesült Államokba költözött, és Ellis Islanden, Manhattan közelében telepedett le, majd 1908-ban Los Angelesbe költöztek.
Faktorowicz 1909-ben alapított meg vállalkozását, a Max Factor & Companyt – az alapító nevét még korábban a bevándorlási hivatal Max Factorra egyszerűsítette. Főleg hétköznapi kozmetikumokat árult, azonban folyamatosan kereste az új lehetőségeket és alapanyagokat, mígnem termékeire a gyerekcipőben járó filmipar is felfigyelt.
Max Factor 1914-ben jött ki elsősorban színészeknek készített kozmetikai termékcsaládjával. Míg 1920-ban dobta csak piacra a nagyközönségnek szánt termékeit.
A Max Factor termékkínálata ugyanis teljesen más volt, mint a színpadra és a színházaknak tervezett kozmetikumok, ezek sokkal könnyedebbek voltak, és a korábbi alapozókkal ellentétben nem keményedtek meg. A filmgyártás felfutásával együtt a megrendelések száma is nőtt, sőt,
Factor már személyes tanácsokat adott a legnagyobb hollywoodi hírességeknek,
miközben azzal promotálta termékeit, hogy bárkiből lehet filmcsillag, ha az ő termékeit használja. Ráadásul a westernfilmek készítői is már Factortól kezdték rendelni a szükséges parókákat.
A cég híressé vált hollywoodi központját még Max Factor vásárolta meg 1928-ban – az épületet eredetileg raktárnak használták, ahol hírességek ingóságait tárolták, őrizték. Factor azonban teljesen átalakította, hogy XIV. Lajos korabeli stílusú bemutatótermeket rendezzen be az épületben.
Ebben az évben vette át Oscar-díját, mint a filmszakma háláját, elismerését professzionális termékeiért.
Érdekesség, hogy Max Factor találta ki a make-up vagyis a smink kifejezést is, hogy elkülönítse termékeit a kozmetikumoktól, ezt később aztán az egész világ átvette tőle.
Factor nevéhez egy másik nagy találmány is fűződik, a mikrométer.
A szerkezet lényege, hogy mértani pontossággal lehet meghatározni vele az arc vonásait, egyenetlenségeit, és ezáltal jobban láthatóvá válik, melyik részt kell feljavítani a sminkmesternek.
Max Factor 1938-ban bekövetkezett halála után fia, Frank Factor – akit később Max Factor Juniorként ismert meg a világ – vette át a cég vezetését, amelyet 1960-ban tőzsdére is vitt.
A vállalat egészen 1973-ig családi kézben maradt, akkor ugyanis 500 millió dollárért (ez mai értéken mintegy 3 milliárd dollár) összeolvadt a Norton Simmonnal, később, 1991-ben pedig a Procter & Gamble felvásárolta 1,5 milliárd dollárért.
2018-ban aztán a Max Factort az amerikai multinacionális szépségipari vállalat, a Coty vette meg. A cégnek világszerte 20 ezer alkalmazottja van, és mintegy 150 országban elérhetőek a termékei, többek között a Max Factor sminktermékek is.