A TikTok okostelefon alkalmazást a kínai tulajdonban lévő Bytedance fejlesztette ki, és ezen keresztül a felhasználók rövid videókat oszthatnak meg követőikkel.
Az alkalmazás igen népszerű a fiatalok körében.
Februárban már egymilliárd alkalommal töltötték le a TikTokot, ebből 660 millió letöltést indítottak, 22 millióan többen, mint az Instagramot ebben az időszakban – állítja a SensorTower alkalmazásfigyelő cég.
A több millió tizenévesekből álló felhasználói bázis pedig a hirdetők álma.
Az influencerek más közösségi médiában, például az Instagramon és a YouTube-on is, jól dokumentáltak, a hatalmas követői bázissal rendelkezők akár hat számjegyű összeget is kaphatnak egyetlen szponzorált tartalomért.
A YouTube-on a nézettség után fizetnek, de a TikTokon nem kapsz pénzt ezért. Ha sok követőd van és magas a nézettséged, a cégek emailt küldenek neked, hogy szeretnének veled dolgozni"
– nyilatkozta Javi Luna spanyol színésznő, aki 4 millió követővel rendelkezik az alkalmazásban.
Ezt a lehetőséget ragadta meg Josh Shepherd, aki egy évvel ezelőtt alapította meg Influentially ügynökségét a TikTok influencerek számára.
A cég jelenleg 15 kreátort képvisel, akiknek összesen 15 millió követőjük van.
Az elmúlt hét hónapban 35 kampányt indítottak, amelyek átlagosan 1500 fontot (kb. 565 ezer forint) hoztak – ugyanakkor egy YouTube sztár ugyanezért akár 50 ezer fontot (kb. 18,8 millió forint) is megkereshet.
A jövedelemkülönbség egyszerűen abból fakad, hogy a TikTok még viszonylag új alkalmazás, szemben a YouTube videómegosztóval, ahol az alkotók évek óta pénzt keresnek hirdetésekből és szponzorált tartalmakból.