Egy korábbi, 2017-es jelentésből kitűnik, hogy az amerikai lakosságnak már nyolc százaléka hangutasításokkal kezeli pénzügyeit, vagyis vásárol, átutal, vagy éppen számlát fizet be.
Napjainkban közel 18 millió amerikai fogyasztó fizet hangjával, és a Business Insider jelentése szerint a számuk négyszeresére fog emelkedni a következő öt évben.
Vagyis
2022-ig az amerikai felnőttek 31 százaléka, mintegy 78 millióan már hang alapú fizetési szolgáltatásokat fog használni.
A jelentésben azt vizsgálták, hogy miért dolgoznak azon az olyan pénzügyi vállalatok, mint a PayPal vagy a Bank of America, hogy hang alapján is azonosíthatóak legyenek ügyfeleik.
Ehhez három fő összetevőre van szükség: hang-támogatott eszközök robbanásszerű növekedése, a mesterséges intelligencia térnyerése, valamint a fogyasztói értékekhez való hozzáférés biztosítása hang alapján.
Ugyanakkor a bankszektor bizonytalanságot mutat a hangfelismerésen alapuló fizetési rendszer bevezetésében.
Míg rengeteg olyan szolgáltatás van, ami évekkel ezelőtt lecserélte a jelszavakat hangfelismerésre, addig az első ilyen irányú lépés a bankszektorban 2016-ban történt.
A felmérés szerint a hangfelismerést használók fele azért választotta ezt a módot, mert könnyen használható, míg 44 százalék szeretné kipróbálni, mint új, interaktív lehetőséget.