Kifejtette:
nagyobb értékű javakra is egyre többet tudnak fordítani a családok. A 11 ezer milliárd forint feletti kiskereskedelmi forgalomból csaknem 1500 milliárd forintot lakásfelszerelési dolgokra költöttek az emberek.
A bútorvásárlás például majdnem megduplázódott. Ennek kapcsán a főtitkár hangsúlyozta:
a családok otthonteremtési támogatása is egyértelműen "húzza" a kiskereskedelmet.
Vámos György kitért arra is, hogy Magyarországon
az elmúlt években nagy tempóban nőtt az online vásárlások értéke. Volt olyan év, amikor az előző évhez képest 40-50 százalékos volt a növekedés.
A főtitkár szerint az online kereskedelem nyomán egyfajta átalakulás zajlik a kiskereskedelemben, a vásárlás szokásokban. Ezzel együtt úgy vélte, hogy a hagyományos boltok továbbra is népszerűek maradnak Magyarországon.