„A 90-es évek retró trendje most nagyon felkapott, a Fila és a Champion pedig ennek a középpontjában áll" – nyilatkozta Matt Powell, a New York-i székhelyű NPD Group kutatócég vezető elemzője.
2016 és 2018 között a Fila értékesítése 205 százalékkal növekedett, 821 millió dollárról 2,51 milliárd dollárra. A Fila Korea 2007-ben vált a márka globális központjává, miután megvásárolta a márka jogait. A Fila termékeket jelenleg a világ 70 országában értékesítik
A Champion 2018-as eladásai 1,36 milliárd dollárt értek el, szemben a 2017-es évvel, ahol 1 milliárd dollárt értek el.
A cégnek közel 150 üzlete található a világban, többségük Európában.
Bár az olyan nagy márkák, mint a Nike és az Adidas is bővültek, a Fila és a Champion erőteljesebb növekedést produkált, mint maga az iparág – összegzi Powell.
A Champion és a Fila a piaci trendek követése helyett kitartottak a 90-es évekbeli stílusuk mellett, és ehhez roppant kifinomult márkastratégiát alakítottak ki.
Ugyanakkor kulcsfontosságú szerepet tölt be a különböző ifjúsági szubkultúrákban hordott ruhák stílusának meghatározása – fejtette ki Kayla Marci az Edited piacelemzője.
Az utcai stílus és a nosztalgia ihlette tendenciák folytatják hosszú pályájukat"
– tette hozzá Marci.
A street fashiont jelenleg 100 milliárd dollár feletti összegre becsülik, a millenniumi valamint a Z generáció tagjainak 71 százaléka visel ilyen ruhát – olvasható a PwC 2018-as jelentésében.