A légitársaság majdnem egymilliárd dolláros adósságot halmozott fel.
Áprilisban a vállalat felfüggesztette az összes nemzetközi járatát, emiatt rengeteg utas ragadt Indiában és számos európai nagyvárosban, például Londonban, Párizsban és Amszterdamban.
Az Etihad Airways – az Egyesült Arab Emírségek nemzeti légi közlekedési vállalata – jelenleg 24 százalékát birtokolja az indiai cégnek, és korábban már érdeklődlődtek a cég iránt.
Bár jelenleg is keresnek vásárlót a légitársaságnak, a fizetésképtelenségi eljárás azt sugallja, hogy nincsenek komoly ajánlattevők. A fizetésképtelenségi eljárás lehetővé teszi, hogy
a cég hitelezői elkezdhessék értékesíteni az üzlet egyes elemeit, vagy eszközeit annak érdekében, hogy visszaszerezzék az általuk befektetett tőkét
– a cég egyik hitelezője például az Indiai Állami Bank.
A pilótákat, mérnököket és földi személyzet hónapok óta nem fizette ki a vállalat.
A Jet Airways 1993-ban alakult, miután India liberalizálta gazdaságát, és lehetővé tette a magán-légitársaságok indítását. A cég növekedése egybeesett az Air India hanyatlásával, amit a rossz szolgáltatási és rossz üzleti döntések eredményeztek.
A Jet Airways az ország egyik legsikeresebb magán-légitársasága volt,
600 belföldi és 380 nemzetközi útvonalon szállított utasokat, flottája pedig 110 járművet tartalmaz, továbbá közel 16 ezer embert foglalkoztatott.