Az üzlet pontosan úgy néz ki, mint egy hagyományos hentesbolt:
vega kolbászok lógnak a kampókról,
szójából és búzafehérjéből készült steak található a pultban, azonban csak rövid ideig, három napig érthető el London keleti részében.
Annak ellenére, hogy mind a vegetáriánus étrend, mind a húsmentes húsok terjedőben vannak, a Sainsbury's saját kutatásából kitűnik, hogy a megkérdezett kétezer fogyasztó fele még sosem próbált növényi alapú hús alternatívákat.
Sőt, a válaszadó húsfogyasztók ötöde „nyúlkajának" minősítette a növényi ételeket.
A cég pont ezért nyitotta meg – habár csak rövid ideig – a húsmentes húsokat kínáló üzletét.
Van kolbászom, csak nincs benne hús"
– nyilatkozta Anthony Maynard az üzlet hentese.
Egy közelmúltbeli YouGov közvélemény-kutatás azt mutatta, hogy az ország lakosságának fele (52 százalék) csökkentette húsfogyasztását, 4 százalék szigorú vegetáriánus, valamint 2 százalék a vega étrendet követi.
A Sainsbury's tájékoztatása szerint idén 65 százalékos keresletnövekedést tapasztaltak a húsmentes termékek értékesítésében 2018-hoz képest.
A változás pedig a gyártók, szupermarketek és éttermek hozzáállásában is meglátszik. Az Unilever például nemrég felvásárolta The Vegetarian Butcher céget, amely húsmentes alternatívákat állított elő, miközben nemrég megnyílt a szigetország első száz százalékig vega szállodája a Skót-felföldön.