Alen Scuric légiközlekedési szakértő a Tangosix szlovén hírportálnak azt mondta: csak a csoda segíthet a vállalaton.
Amennyiben Szlovénia nem államosítja újra az Adriát, nem fogja túlélni a vállalat, ha viszont megteszi, egy sokkal rosszabb állapotban lévő légitársaságot kap vissza, mint amilyet eladott"
– hangsúlyozta. Úgy vélte: az Adria Airways helyzetét a rossz üzleti döntések idézték elő.
Alenka Bratusek közlekedés miniszter néhány nappal ezelőtt a sajtónak úgy nyilatkozott: a tárca előkészületeket tett annak érdekében, hogy biztosítsa a főbb repülőjáratok zavartalan működését, amennyiben az Adria Airways valóban csődbe jut.
Hozzátette: a német befektető nem volt a legjobb választás.
A Brnik repülőtérről 12 légitársaság több mint 260 járatot indít hetente 27 célállomásra, 20 országba. Az Adria Airways légitársaság szállítja a Ljubljanán keresztül utazók 52 százalékát.
A Siol.net szlovén hírportál arról számolt be, hogy az Adria Airways adóssága eléri az 50 millió eurót, a menedzsment pedig nem tud ennyi pénzt előteremteni.
A legnagyobb szlovén légitársaság 2018-as pénzügyi jelentése szerint 5 millió euró nettó veszteséget könyvelt el. Januárban a 400 alkalmazottat foglalkoztató vállalat csak a légiforgalmi irányításnak több mint egy millió euróval tartozott, míg a többi hitelező nem hajlandó nyilvánosságra hozni követeléseit – írta a szlovén hírügynökség, az STA.
A vállalatnál nem elég a személyzeti létszám, az utóbbi időben egyre többször mondják le a járatatokat.
A légitársaság korábbi vezetői a pénzügyi problémákat a svájci leányvállalattal, a Darwin Airline 2017-es csődbemenetelével hozzák összefüggésbe, amelyet abban az évben vett át az Adria Airways, valamint szerintük a 2018-as pénzügyi jelentés sem hiteles, és nem a vállalat valós helyzetét tükrözi.
A szlovén kormány 2021-ig nem nyújthat pénzügyi mentőövet a vállalatnak, mert a cég 2011-ben már kapott állami támogatást, és az európai uniós előírások szerint az szlovén állam tíz évig nem nyújthat újabb segítséget az Adriai Airwaysnek.
A vállalatot az AirHelp, a légi utasok jogaival foglalkozó egyik legjelentősebb cég a megbízható globális légitársaságok ranglistáján a 63. helyre sorolta a 72-ből.
A légitársaság 2013-ban került fel a privatizálandó szlovén állami vállalatok listájára, mert az utolsó években pénzügyi nehézségekkel küzdött, egyebek között a banki tartozás miatt. Stratégiai partnert azonban többszöri próbálkozás után sem sikerült találni a cég számára. A 4K Invest befektetési alap 2016 óta az Adria Airways közel száz százalékos tulajdonosa.