A márka 106 éves történetében az első sportautót Dél-Walesben, Saint Athan városkájának gyárában fogják gyártani, jelentette be a vállalatvezetés az üzem megnyitásakor. Most még csak tesztelésre szánt példányok gördülnek ki a telephelyről, ám a cégnél abban bíznak, 2020 első felében már a vásárlóknak szánt darabok érkeznek majd a gyártósorokon.
Amit egyébként a vállalatvezetés kifejezetten nőknek ajánl, olyan tehetős amerikai és kínai vásárlóknak,
akiknek van legalább 140 ezer fontjuk (több mint 51 millió forint) a modellre.
Ugyanakkor - árulta a cég vezetője - a SUV-ra úgy tekintenek, mint ami "nemileg semleges", azaz "se nem férfias, se nem nőies" autó.
Az üzem a Brit Király Légierő egy régi bázisán létesült, amelyet a védelmi minisztérium átengedett kereskedelmi jellegű hasznosításra, azon politikai döntés okán, hogy mindenáron meg kell őrizni a brit foglalkoztatás jelenlegi nívóját. A walesi kormány pedig a gyárnak szükséges új bekötő út megépítését vállalta.
A környéken élőket is elsősorban az foglalkoztatja, milyen munkalehetőségeket kínál az új gyár, amely teljes termeléssel nagyjából 1000 embernek ad majd munkát.
A térségben ez azért különösen sarkos kérdés, mert - az Origo itt írt róla - a Ford nemrégiben jelentette be, hogy 2020 őszén bezárja a 20 perces távolságra lévő gyárát Bridgenben, amivel 1700 dolgozó veszíti el munkáját. Az Aston Martin gyártási gazgatója azt nyilatkozta, a Ford-dolgozók többségének munkatapasztalatai felhasználhatók gyárukban is, a szükséges átképzések után, ám óva intett attól, hogy a most már az állásuk elvesztésének tudatában dolgozók ábrándokba ringassák magukat. A cég ugyanis a korábbi toborozókampányuk alkalmával is, minden meghirdetett pozícióra 100 jelentkezést kapott, és az Aston Martinnál biztosak abban, hogy a Ford-dolgozók csak egy részét tudják majd alkalmazni.