A kormány jelenleg vizsgálja annak a lehetőségét is, hogy a 25 ezernél nagyobb lélekszámú városokban három év múlva kizárólag elektromos, vagy más környezetkímélő meghajtású buszokat helyezzenek üzembe - mondta a miniszter.
Hozzátette, ehhez meg kell vizsgálni, hogy melyik az optimális megoldás, mert mindkét típus esetében sokféle igény merül fel.
Mindezt támogatja a buszstratégia, amely egyrészt kimondja, hogy a Magyarországon futó mintegy 8500 darab, 14 és 15 év átlagéletkorú buszt szeretnék lecserélni olyan, lehetőleg Magyarországon gyártott buszokra, amelyek környezetkímélők és fejlett utasbiztonsági rendszerekkel vannak felszerelve.
Darabszám és hajtáslánc tekintetében mindenfajta technológiával rendelkezünk ahhoz, hogy Magyarországon itthon gyártott buszok fussanak - fogalmazott a miniszter. A hazai buszgyártás nem vonatkozhat csak Magyarországra, fontos az exportképesség is, és az, hogy nagyobb mértékben hazai hozzáadott értékkel gyártsanak.
Erre kiváló példa a Kravtex-Kühne csoport, ahol nyolcvan százalékban hazai hozzáadott értékkel gyártanak - mondta Palkovics László.
Krankovics István, a Kravtex Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, hogy az Econell 12 típusú, ultrakönnyű konstrukciójú elővárosi modell a cégcsoport egyik legkeresettebb típusa, amely a Volánbusz mellett valamennyi regionális közlekedési központ flottájában megtalálható. Jelenleg a helyközi közlekedésben minden harmadik busz Credobus.