Befejeződött a vitatott Boeing 737 MAX repülőgépek szoftverfrissítése
![aviation accident Horizontal](https://cdn.origo.hu/2023/12/Ibmk8dS_KV_gSAtwGmz04EjGZEnUxStBmEkUTpmS1Os/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2M4YTk0ODM4NDBhNzQ3MzNhNDdkOGY5NjQ2NDZlOGFi.webp)
A chicagói székhelyű repülőgépgyár közölte azt is, hogy a szövetségi légügyi hatóság (FAA) további részletes információkat kért az új szoftverről.
A Boeing eleget tesz a kérésnek, és már a végleges dokumentációk benyújtására és a próbarepülésekre készül, valamint megkezdte a pilóták kiképzését is.
Dan Elwell, a szövetségi légügyi hatóság vezetője jelezte: május 23-án a texasi Fort Worthben nemzetközi szakértőkből álló csapat tekinti át mind a szoftverfrissítéseket, mind a pilóták kiképzési tervét.
A Boeing MAX típusú gépeket márciusban kivonták a forgalomból
a világ sok országában, beleértve az Egyesült Államokat is. A két legnagyobb amerikai légitársaság – az American Airlines és a Southwest Airlines – augusztus eleje előtt semmiképpen nem akarja ezeket ismét forgalomba állítani.
A géptípusok azért vonták ki a forgalomból, mert március elején a felszállás után szinte azonnal lezuhant az etióp légitársaság Boeing-gépe alig öt hónappal azután, hogy balesetet szenvedett az indonéz Lion Air szintén Boeing 737 MAX gépe.
A két katasztrófában 346 ember vesztette életét.
Mint kiderült, ezeken a géptípusokon komoly szoftverhibák voltak, amelyeket ráadásul a pilóták korábban már többször is jeleztek a Boeing vezetőinek.
A vizsgálatok során felmerült az FAA felelőssége is, hiszen a légügyi hatóság engedélyezte a gépek repülését.
"Elkötelezettek vagyunk, hogy most minden rendben menjen" – nyilatkozta csütörtökön Dennis Muilenburg, a Boeing vezérigazgatója.