A drónok igazi forradalmat indítottak el az emberes repülésben is, hiszen azóta olyan fogalmakkal ismerkedünk meg, mint a légitaxi vagy mint a joystick-kal vezérelhető, több rotorral működő egyszemélyes repülőgép. Ezek mind a pilóta nélküli légi drónokból fejlődtek ki, csak sokkal nagyobbak azoknál és ülőhelyet is kialakítottak bennük az utasok számára.
A LIFT cég egyszemélyes repülőgépe lehet az iparág következő sikertörténete, hiszen elsőként nyújthat egyszemélyes repülésélményt bárkinek.
A gép ugyanis elég könnyű ahhoz, hogy a szövetségi légiforgalmi hatóság (FAA) "ultrakönnyű" járműnek minősítse őket. Márpedig az ultrakönnyű járművekhez nem szükséges engedély.
A LIFT 18-rotoros Hexa repülőgépe körülbelül 200 kg súlyú, beleértve azokat a kiegészítőket is, amelyekkel
vészhelyzetben vízi bobbá vagy ejtőernyővé alakítható a jármű.
A LIFT szerint a FAA zöld utat adott a Hexa névre keresztelt járművek ultrakönnyű kategóriába sorolásához.
Eljöhet a jövő, amelyben bárki repülhet - kommentálta a bejelentést Matt Chasen, a LIFT alapítója.
Szerinte a légi közlekedés forradalmának csúcsán járunk most, elsősorban a repülőgépek villamosítása miatt.
Az elektromos autókhoz hasonlóan a légiközlekedés jövője is az elektromos repülőgép lesz.
Chasen azt tervezi, hogy még az idén az Egyesült Államok nagyvárosai közelében lehetővé teszi a járművek bérlését. Az ügyfelek először egy szimulátorban tanulják majd meg a gép kezelését, mielőtt beszállnának a Hexá-ba, hogy aztán legfeljebb 15 percig repülhessenek. Ez az a maximális idő ugyanis, ameddig az akkumulátorok biztonságosan képesek elegendő árammal ellátni a járművet.
A repülőgép akár 100 kilométeres sebességre is fel tud gyorsulni óránként, ami az ultrakönnyű repülőgépek számára megengedett legnagyobb sebesség az FAA szabályai szerint.
A fedélzeti számítógépes rendszer, amely a légi drónokban használt „geofencing" technológiához hasonló, megakadályozza, hogy a légi jármű a nyílt földön vagy vízen kívül egy tiltott területen kívül repüljön, és lehetővé teszi a jármű földről történő távirányítását is. Ezért ha szükség van rá, a mérnökök képesek átvenni a jármű irányítását a földről. Az FAA tiltja az ultrakönnyű repülőgépek számára, hogy lakott területek felett repüljenek, és csak sportolásra vagy szabadidős célokra használhatók fel. Vagyis nem alkalmasak például két pont közötti közlekedésre.
Mi az a geofencing technológia?
A geofencing technológia egy virtuális határt húz a térképen, melyet a technológiát használó eszköz nem léphet át. A műholdas nyomkövetéssel működő jármű észleli a zónahatárokat és elkerüli ezeket, így a járművek csak a megadott területet repülhetik be. A geofencinget magyarul virtuális kerítésnek is hívják, segítségével ugyanis a valós világban virtuális határok húzhatók meg.Attól függően, hogy ki milyen időtávban hisz, 10-20 év múlva már mindannyian fogunk ilyen dolgokat használni
- mondta Colin Guinn, a dróntechnológia szakértője.
Forrás: Dunyanews.tv