A külgazdasági és külügyminiszter hozzátette, a kezdetben 181 új munkahelyet teremtő vállalat a teljes kapacitás elérésekor évente 50 tonna rézfóliát gyárt majd. Ez a mennyiség évente 2,2 millió elektromos autó akkumulátorainak előállításához elég.
A miniszter kiemelte, hogy rekordokat döntenek a dél-koreai vállalatok befektetései.
Az első fél évben Dél-Korea volt Magyarország legnagyobb külföldi beruházója, 350 milliárd forintos összeggel.
"Öt év óta most fordult elő először, hogy Magyarországon az első fél évben befektetési értékben és az új munkahelyek számában nem a németeké, hanem Dél-Koreáé az első hely" - mondta, hozzátéve, hogy a két ország közötti kereskedelmi forgalom 2018-ban 50, míg 2019 első hat hónapjában 41 százalékkal emelkedett.
Szijjártó Péter kitért arra, hogy az elektromos autókhoz használt rézfólia iránti igény egyre nő, ma évente 75 ezer tonna a piac igénye, azonban 2025-re 975 ezer tonnával számolnak.
A beruházással a Doosan az európai piac meghatározó beszállítójává válhat.
Hyung Szu Dong, a Doosan Corporation alelnöke elmondta, a világ tíz akkumulátorértékesítője között meghatározó a három dél-koreai gyár szerepe. Mivel a rézfólia a szállítás alatt oxidálódhat, a cégcsoport magyarországi gyára a leendő ügyfelekhez a legközelebb települt és a legkorszerűbb terméket állítja elő.
A gyár 144 ezer négyzetméteren épül fel.
A helyszín lehetővé teszi, hogy az üzem kapacitását később megduplázzák, és évente százezer tonna rézfóliát állítsanak elő.
Bencsik János országgyűlési képviselő emlékeztetett arra, hogy 25 éve kezdődött a Tatabányai Ipari Park fejlesztése, és mára az autóiparon kívül az egészségügy, a környezetvédelem, a műanyagipar világszínvonalat képviselő beruházói vannak jelen a térségben.
Az 1896-ban alapított Doosan 2017-ben 17 milliárd dollár árbevételt ért el, 37 országban 38 ezer alkalmazottat foglalkoztat. A Doosan 2014-ben szerzett százszázalékos tulajdonrészt a rézfóliát gyártó Circuit Foil Luxembourg nevű cégben.