kanada után nemrég hat másik országban is elkezdték a kísérletet, miszerint a felhasználó követői nem látják majd, mennyi like-ot is kapott az adott kép, ugyanakkor a saját fotóknál és videóknál a feltöltők ezt megnézhetik.
Bár a vállalat nem sokat árult el arról, hogy az eddigi teszt során mit értek el, de úgy tűnik, hogy eredményesek voltak és ezért hat országra – Írország, Olaszország, Japán, Brazília, Ausztrália és Új-Zéland – is kiterjesztették a kezdetekben csak Kanadára vonatkozott letakarást.
Tegnap ugyan több kanadai felhasználónál is visszatért a takarásból a like-ok száma, azonban ez pár órával később ismét eltűnt.
A cég elmondta, azért rejtik el a képeket kedvelők számát, mivel azt szeretnék, hogy a követők a képekre és a videókra összpontosítsanak, ne pedig arra, hogy mennyi kedvelést kapnak.
Sok felhasználó ugyanis a siker mércéjének tekinti a kedveléseket, és sokan, amennyiben nem kaptak elég like-ot, törlik is az adott képet vagy videót.
A like-ok száma helyett már az áll a képek alatt, hogy „a felhasználók és mások által kedvelt".
Sokan azonban attól tartanak, ezzel bezárul a lehetőség a leendő influencerek előtt, mivel így a márkák nem látják, hogy érdemes-e az adott felhasználónál reklámozni termékeiket.