A legfrissebb becslések szerint a Lyft legfontosabb üzletágának számító fuvarszolgáltatás már most is nyereséget termel – derül ki a JPMorgan elemzéséből. A vállalat teljes bevételét azonban még mindig jelentős részben szívják el az olyan, sokkal költségesebb területek, mint az önvezető autók vagy a kerékpár- és rollermegosztás.
A céggel kapcsolatos optimizmus azonban fokozódik, tehát nem meglepő, hogy a JPMorgan stratégái elkezdték felülsúlyozni a Lyft részvényét.
A kedvező fejlemény a vártnál gyorsabb növekedésnek köszönhető az amerikai fuvarmegosztási piacon. A bővülési potenciál pedig hatalmas, mivel a Lyft saját számításai szerint a teljes amerikai piac mérete elérheti az 1200 milliárd dollárt is.
Amikor a Lyft, és a legnagyobb amerikai versenytársának számító Uber tőzsdére léptek, sok elemző félt attól, hogy az egyre élesedő verseny miatt a sztárvállalatok nagyon nehezen tudnak majd nyereséget termelni. A szakértők azonban most már növekvő számban gondolják azt, hogy ezek a félelmek elhalványultak, és a Guggenheim elemzője például 60 dolláros célárfolyamot határozott meg a Lyftre.
A vállalat részvénye hétfőn 4,28 százalékos emelkedés mellett 51,21 dolláron zárt.
A Guggenheim célárfolyama ráadásul nem is számít kiugróan magasnak.
A Wall Streeten várt átlagos célár ugyanis 73 dollár a Lyft jelenlegi kilátásai alapján, ami komoly növekedés lenne a jelenlegi árfolyamhoz képest.
Mi több, a Bloomberg felmérése szerint az elemzők döntő többsége vételi minősítéssel kezeli a Lyft papírját.
A mostani optimizmust pedig az is fűti, hogy a Lyft az idei második negyedévben a várakozásoknál erősebb eredményt ért el, ráadásul a menedzsment szerint az idei év befektetési csúcsot dönthet a vállalatnál.