A vártnál erősebb bevételről jelentett a Lyft fuvarmegosztó vállalat. Mindazonáltal a masszív veszteségek úgy is lehúzták a részvény árfolyamát, hogy a menedzsment ezzel egy időben közölte, már látják a fényt az alagút végén, vagyis hamarosan ráléphetnek a nyereségesség útjára – írja a MarketWatch.
A Lyft részvénye igen komoly vesszőfutáson megy keresztül a márciusi tőzsdére lépése óta. Eredetileg 72 dolláron dobták piacra a papírt, de az első nap emelkedése után elindult a gyengélkedés, és április 5-e óta egyszer sem tudta megütni a részvény az IPO árat.
A Lyft részvénye 2 százalékos csökkenés mellett 59,34 dolláron zárt kedden, majd a zárás utáni kereskedésben egyenetlen mozgást produkált,
ahogy kijött a cég gyorsjelentése.
A konkrét számokat tekintve a Lyft 1,14 milliárd dolláros veszteségről számolt be az első negyedévre, ami részvényenként 48,53 dolláros bukás. Ezzel együtt a bevétel 776 millió dollár volt, szemben az egy évvel ezelőtt elért 397,2 millióval. A veszteség legnagyobb részét a részvényekhez köthető kompenzációk, illetve kifizetések adták, összesen 894 millió dollárt.
Ha ezektől megtisztítjuk az eredményt, akkor 211,5 milliós, részvényenkénti 9,02 dolláros veszteség jön össze.
Az elemzők a jelentést megelőzően 739,9 milliós, részvényenkénti 3,77 dolláros veszteségre számítottak – derül ki a FactSet adataiból.
Volt azonban egy fontos oka annak, hogy a zárás utáni kereskedésben a Lyft részvénye nem csupán masszív mélyrepülést nem produkált, de egy ideig föl is pattant. A vállalat pénzügyi vezetője, Brian Roberts ugyanis jelezte,
a cég optimista a nyereségességi pályával kapcsolatban, és már a közeljövőben bekövetkezhet a fordulat.
Ennek a kommunikációnak azért volt nagy jelentősége, mert a részvény eddigi bukdácsolását éppen az idézte elő, hogy a befektetők kezdték megelégelni, hogy nem látszik, mikor kezdhet el a vállalat nyereséget termelni.
Roberts közölte, a Lyft az idei évben érheti el a veszteségessége tetőpontját, vagyis hamarosan jöhet a fordulat, és elindulhat a nyereségesség felé. Ennek hátterében elsősorban a mag üzletág erejébe vetett hit áll. A fuvarmegosztó társaság ezzel együtt arról jelentett, hogy
20,5 millió aktív sofőrje volt az elmúlt negyedévben, szemben az egy évvel korábbi 14 millióval.
Mi több, az egy aktív sofőrre eső bevétel 37,86 dollárra emelkedett a tavalyi első negyedéves 28,27 dollárról.
Ezzel párhuzamosan a Lyft saját várakozásai szerint a második negyedéves bevétel 800 és 810 millió dollár között alakul majd, míg az egész éves bevétel 3,28 és 3,3 milliárd dollár közé eshet – ez pedig meghaladja a FactSet elemzői konszenzusát. A vezetőség megjegyezte, a bevétel-növekedés az idei második negyedévben elkezdhet lassulni, ami elsősorban a tavaly bekövetkezett áremelkedésnek tudható be.
A befektetők számára azonban kedvező hír lehet, hogy a gyorsjelentés közzétételével egy időben az Alphabet önvezető autókért felelős üzletága, a Waymo bejelentette, Phoenix körzetében
elkezdi kiszolgálni önvezető járművekkel a Lyft fogyasztóit.
A Waymo a következő néhány hónapban 10 önvezető autót kapcsol majd be a Lyft platformjába – közölte John Krafcik, a Waymo vezérigazgatója.