A társaság pilótáinak szövetsége, a British Airline Pilots' Association (Balpa) július 22-én döntött a tiltakozó akció mellett, miután
a munkáltatóval folytatott háromnapos tárgyalások nem vezettek eredményre.
A British Airways tulajdonosa, az IAG először a felsőbíróságon próbálta megakadályozni a sztrájkot, majd miután elutasították a beadványát, a fellebbviteli bírósághoz fordult jogorvoslatért.
A pilótaszövetség egyelőre nem jelentette be a sztrájk időpontját, de minden valószínűség szerint augusztusban, a nyári szabadságok miatt egyik legsűrűbb időszakban kell rá számítani.
A szakszervezet közölte, a törvényi előírás szerint 14 nappal előre kell tájékoztatnia a munkáltatót a munkabeszüntetésről.
A British Airways csalódottságának adott hangot amiatt, hogy a Balpa úgy döntött, "utasok ezreinek nyaralását sodorja veszélybe".
A fennállásának idén századik évfordulóját ünneplő
brit légitársaságnak egy átlagos nyári napon hozzávetőleg 145 ezer utasa van,
a sztrájk tehát jelentősen ártana a cég hírnevének, és pénzügyileg is megszenvedné.
A Balpa tavaly novemberben kezdeményezett béremelést a munkáltatónál.
A British Airways három év alatt 11,5 százalékos fizetésemelést ajánlott, ezt azonban a szövetség nem fogadta el,
mondván a vállalat eredményei alapján kedvezőbb ajánlatban kellene részesülniük.
2018-ban az IAG adózás előtti eredménye 3 milliárd font volt, csaknem 9,8 százalékkal több, mint az előző évben. A British Airways ebből 1,96 milliárd fonttal vette ki a részét, ami 8,7 százalékos növekedés a 2017-es adatokhoz képest.
A BA-pilóták sztrájkjának előzményeiről az Origo ebben a cikkében írt.