A Sanford C. Bernstein elemzői úgy vélik, egy ilyen tranzakció valamennyi fél számára előnyös lenne.
A BMW túltőkésített és rengeteg készpénzzel rendelkezik, azonban jelenlegi modellkínálatával elérte növekedési lehetőségeinek felső határait
– fejtegeti Max Warburton, a Sanford C. Bernstein vezető elemzője.
Ugyanakkor a Jaguar Land Rover (JLR) mind működési, mind pénzügyi szempontból jelentős nehézségekkel küzd.
Az Automotive News Europe cikke ehhez hozzáteszi, hogy egy tőkeerős partner pártfogása alatt viszont jelentős mértékben csökkenhetnének mind a fix, mind a változó költségei.
A Sanford C. Bernstein elemzői által kidolgozott javaslatnak az adhat alapot, hogy
a harmadik fél, a Tata veszteségei egyre növekednek, elsősorban a kínai autópiac visszaesése és a brexit negatív hatásai miatt.
A BMW eredményére negatívan hat az USA és Kína közötti kereskedelmi háború, továbbá az Egyesült Királyság politikailag bizonytalan jövője, ami azért fontos, mert a szigetországban gyártják a Miniket és a Rolls-Royce-okat.
A Sanford C. Bernstein elemzőinek véleménye szerint a JLR vételára 9 milliárd font körül lehetne, amiért cserébe a német autógyártó 20 százalékkal növelhetné az eredményét, míg nagyjából negyedével az általa eladott autók darabszámát.
Mint emlékezetes,
az 1990-es években a BMW tulajdonában volt a Jaguar Land Rover,
ám az egy rettentően nehéz időszak volt a bajor autógyár történetében, ezért végül megváltak tőle. A Tata a Fordtól vásárolta meg a JLR-t 2008-ban, 2,3 milliárd dollárért.
A Sanford C. Bernstein által felvetett ötletet, miszerint a BMW-nek érdemes lenne átvennie a JLR-t a Tatától, egyelőre egyik fél sem kommentálta. Az indiai autógyártóhoz közel álló források szerint ugyan a cégnél már szóba került a JLR eladása, hivatalosan azonban ezt cáfolták a Tata részéről.