Ken Feinberg és Camille S. Biros washingtoni ügyvédek szerint a kártérítés iránti igényeket azonnali hatállyal fogadják.
Az alap létrehozását júliusban jelentették be. A tájékoztatás szerint az igényléshez a családtagoknak nem kell lemondaniuk arról, hogy kártérítés iránti jogaikat bíróság előtt érvényesítsék.
Továbbra is mély együttérzésünkről biztosítjuk a gépeken lévők családtagjait és szeretteit. Az alap megnyitása fontos lépés azon igyekezetünkben, hogy segíthessünk az érintett családoknak"
– közölte Dennis Muilenburg, a Boeing vezérigazgatója.
A Boeing júliusban azt is bejelentette, hogy további 50 millió dollárt készül költeni az érintett közösségekben oktatásra és gazdasági fejlesztésre.
A kártérítési igényeket november 30-ig kell előterjeszteni.
A jogosultaknak a kérelem és a szükséges igazolások benyújtásától számított tíz napon belül folyósítják az összeget.
A Boeing ellen jelenleg több mint tucatnyi per van folyamatban a két baleset miatt.
A 737 MAX gépeket átmenetileg kivonták a forgalomból azután, hogy március 10-én a felszállás után szinte azonnal lezuhant az etióp légitársaság Boeing-gépe, és öt hónappal korábban balesetet szenvedett az indonéz Lion Air szintén Boeing 737 MAX gépe. A két katasztrófában 346 ember vesztette életét.
Az eddigi vizsgálatok azt állapították meg, hogy
a Boeing két, 737 MAX 8 típusú gépének szerencsétlenségét a repülőgép emelkedési szögét szabályozó szoftver hibája okozta,
amelyről a vállalat vezetőinek is tudniuk kellett, hiszen – mint kiderült – a hibát több pilóta is jelezte korábban. Ugyanakkor felmerült a pilóták továbbképzésének elégtelensége, valamint az amerikai szövetségi légügyi hivatal (FAA) felelőssége is, mivel a vizsgálatok szerint a hivatal nem kellő gondossággal folytatta le a géptípus repülési engedélyének kiadását szolgáló eljárást.