A Bonafarm Csoporthoz tartozó Pick Szeged Zrt. elsősorban továbbra is a szárazárut gyárt, melyből az értékesítés évente 16 ezer tonnát is meghalad. A vásárlók elsősorban a tradicionális penészes szalámikat vásárolják a termékeik közül, ezek legismertebb márkái a PICK és HERZ téliszalámik.
Az igények kiszolgálását azonban a gyártói kapacitás teljes kihasználásával éri el a cég, ezért zöldmezős beruházást tervez Szegeden.
Az új üzem munkába állásával jelentős kapacitásbővítés jöhet, amely mind belföldön, mind pedig külföldön képes lesz megnövelni a cég piaci részesedését.
A fejlesztéssel mintegy 25 százalékkal lehetne növelni a penészes szalámik gyártását, lehetővé válna továbbá új innovatív termékek bevezetése, illetve a prémium minőségben gyártott termékek is bővülhetnének.
A magyarmezőgazdaság.hu kérdésére Sutka László elmondta, hogy a zöldmezős beruházás egy 10 évet meghaladó fejlesztési terv első állomása lesz. Az új üzem nem a jelenlegi telephelyen, hanem Szeged határában létesül majd, a két évig tartó építkezés a szükséges engedélyek birtokában várhatóan 2020 tavaszán indulhat el.
A Pick Szeged Zrt. idén ünnepli 150. jubileumát. A több mint kétezer embert foglalkoztató vállalat 2018-as belföldi nettó árbevétele mintegy 47 milliárd forint volt, e mellé 16 milliárd forintnyi export is társult. A cég adózás előtti eredménye bő 5 milliárd forint lett.
A cég jelenleg három városban (Szeged, Baja, Alsómocsolád) négy telephelyén évi több mint negyvenezer tonna húskészítményt állít elő.
Forrás: Magyarmezőgazdaság.hu