Idén májusban született meg az a döntés, amelynek alapján átszervezik a Media Markt áruházak irányítását és októbertől új felállásban folytatják.
A változások lényege, hogy
a Media Markt 32 áruházát és a webáruházat jelenleg üzemeltető 24 kft. szeptember végén beolvad a Media Markt Saturn Holding Kft.-be.
A régi áruházak zömét áruházanként egy-egy kft. kezeli, 21 társaság van belőlük (amelyek 22 áruházat üzemeltetnek, 20 kft. egyet, egy kft. pedig kettőt). A 22. kft. az MM Retail Cooperation, amely a nemrégiben kialakított tescós áruházakat fogja össze (10 tescós áruház van a MM-láncban, közülük kettő már régebbről, nyolc pedig az idei évtől). A 23. a kft.-k sorában az MS E-Commerce, amely a Media Markt webáruházát szervezi. A 24. kft. pedig a tulajdonos, amely összefogta az előbbieket, a már említett Media Markt Saturn Holding Magyarország Kft.
A beolvadás hivatalos dátuma szeptember 30., az MM társaságok üzleti évének fordulónapja.
Az önálló áruházi kft.-k beolvadása annyit fog jelenteni - sok-sok szervezési, irányítási kérdés egyszerűsítése mellett -, hogy az MM áruházak közös éves beszámolót készítenek. Ezzel ugyanakkor a Media Markt webáruházának eddig önállóan kimutatott eredménye szintén a közös cég nyilvántartásaiban jelenik majd meg.
A blokkk.com elemzése szerint tehát a műszaki cikk piac átalakulása folytatódik: a Media Markt még nagyobb előnnyel marad piacvezető, az Euronics és az E-Digital-eMAG páros előtt. A Media Markt az elmúlt időszakban nyitott nyolc új tescós áruházat, a Tesco átengedte neki a műszaki cikkek értékesítését.
A Media Markt feltehetően tovább növelheti a forgalmát,
szerény becslés szerint is - abból kiindulva, hogy áruházainak száma harmadával, 24-ről 32-re emelkedett - legalább 35-40 milliárd forinttal. A Tescónál ez az üzletág megszűnik, a vásárlók viszont most egy szakáruházat találnak sok Tesco-hipermarketben, így jók a Media Markt esélyei.