Miután múlt héten a cég részvényeit bevezették a hongkongi tőzsdére, az AB InBev elmondta jelenleg az ázsiai terjeszkedésre koncentrálnak. Az egész világon fogyasztott sörmárkák mintegy felét – például a Heinekent, a Carlsberget, valamint a Stella Artois-t – az AB InBev gyártja.
Azonban Kínában – ahol a prémium sörök igen népszerűek – az AB InBev italai csupán a harmadik helyen állnak, és a sörpiac 16 százalékát fedik le. Ugyanakkor Délkelet-Ázsiában az első tíz sörgyártó közé sem fért be.
A helyi gyártók rendkívül erős ellenőrzik a regionális piacot"
– nyilatkozta Hao Hong, Bank of Communications International főstratégája. Elemzők utaltak arra is, hogy más nagy sörgyárak már vásároltak fel kisebb cégeket az ázsiai régióban, és ez lehet az AB InBev egyik stratégiája is.
Ugyanakkor, míg a kínai sörgyártók erőteljesek a regionális részvénypiacon, addig ez a piaci részleg rendkívül széttagolt
– tette hozzá a szakértő.
Az eladásokat tekintve Kína a világ legnagyobb sörpiaca. A Reuters szerint a
China Resources Beernek több mint 25 százalékos piaci részesedése van az országban,
és az eladások alapján a Hó sör az egyik legkelendőbb sör a világon.
Piaci érték alapján ez a társaság a legnagyobb helyi sörfőzde, amelyet a Tsingtao, és a Chongqing sörgyár követ – olvasható ki a Refinitiv elemzőcég adataiból.
Tavaly a Heineken 40 százalékos részesedést vásárolt a China Resources Beer sörgyárban.
Ugyanakkor az Euromonitor szerint Kínában a sörfogyasztás 2023-ra várhatóan csaknem egymilliárd liter lesz, mivel közben sok fogyasztó más alkoholos italokra vált.