A társaság adatai szerint az árbevétel 21 százalékkal, 19,9 milliárd dollárra csökkent, elsősorban amiatt, hogy a 737 MAX-okra vonatkozó repülési tilalom miatt továbbra sem adhatnak át új példányokat.
A negyedévben az üzemi eredmény 43 százalékkal, 1,2 milliárd dollárra, az adózott eredmény pedig 51 százalékkal, 1,1 milliárd dollárra esett.
Az év első kilenc hónapjában az elmúlt év azonos időszakához viszonyítva a Boeing 19 százalékkal kisebb, 58 milliárd dollár bevételt ért el, az üzemi eredménye 97 százalékkal, 229 millió dollárra esett, az adózott eredménye pedig 95 százalékkal csökkent, ami így 374 millió dollár lett.
A fő tevékenység, a kereskedelmi repülőgépek gyártása és értékesítése idén eddig 3,8 milliárd dollár veszteséget termelt szemben az egy évvel korábbi 5,8 milliárd dollár nyereséggel.
A Boeing közölte továbbá, hogy 12-re csökkenti legnépszerűbb szélestörzsű gépe, a 787 Dreamliner havi gyártási számát, a 777X típus pedig a tervezettnél később, 2020 vége helyett 2021 elején kerülhet csak kereskedelmi forgalomba.
A vállalatnak egyre több nehézséggel kell megküzdenie, a MAX-gépek kapcsán mind pénzügyi, mind megítélés szempontjából jelentős veszteségeket szenvedett el. A Quartz arról ír, hogy már 1500 órányi tesztrepülést teljesítettek a gépekkel a hibák kijavítása kapcsán, de még mindig nem tudni pontosan azt, hogy az illetékes hatóságok mikor engedik újra menetrend szerint közlekedni ezeket a gépeket. A repülők földön tartása és a két korábbi légikatasztrófa kapcsán jelentkező további kiadások és veszteségek, csak a legutóbbi negyedévben 900 millió dollárba kerültek,
a számla végösszege pedig már meghaladta a 9,2 milliárd dollárt (mintegy 2800 milliárd forint), és folyamatosan nő.
Ahogy pedig arról az Origo beszámolt, nemrég látott napvilágot az is, hogy a cég bizonyos jelek szerint már a szerencsétlenségek előtt megtévesztette a légügyi hatóságot.
Ugyanakkor stratégiai helyzete miatt nem valószínű, hogy a vállalat belebukik a hibáiba, hiszen akár az amerikai kormány segítségére is számíthat, írja a Világgazdaság szakértői kommentár alapján. Bár a vállalatnak az eddigiek mellé további súlyos dollármilliárdok kifizetésére kell készülnie,
a teljes bedőlés réme vélhetően nem fenyegeti a vállalatot.
Móró Tamás, a Concorde vezető stratégája szerint a legfrissebb fejlemények miatt, még későbbre tolódhat a 737 MAX típusú gépek újbóli forgalomba helyezése, nem valószínű a november végi felszállásuk. Az elemző szerint a legnagyobb amerikai repülőgépgyártó vállalatnak ez idáig a 737 MAX gyártása volt az egyik legfontosabb készpénztermelő projektje.