A philadelphiai bíróságon kimondták: a cég hibáját súlyosbítja, hogy kifejezetten fiatalok számára reklámozta a gyógyszerét. Az eljáró ügyészek megállapítása szerint
a vállalat a nyereséget a biztonság és a fogyasztók egészsége elé helyezte.
A 8 milliárd dolláros összeg jelentős része bírság és csak jóval kisebb hányada a kártérítés – olvasható az Equilor hírelemzésében. Jogi szakértők ugyanakkor úgy vélik: nem valószínű, hogy a fellebbviteli bíróság is megerősíti a bírság ilyen magas mértékét. Mindenesetre a mostani eset figyelmeztetés a cég számára.
A northjersey.com cikkéből mindezek mellett az is kiderül, hogy a Johnson&Johnson részéről túlzottnak tartják a büntetés összegét, és abban bíznak, hogy az újabb peres eljárás során csökkenni fog.
A gyógyszercég ellen jelenleg is 13 ezer per folyik emiatt a gyógyszere miatt,
és a mostani ítélet nyomán valószínűleg nehezebbé válik majd a peren kívüli megegyezés, hiszen a felperesek bizakodóbbá válhatnak a jelentős büntetés miatt.