Julie Paige a Thomas Cook irodán keresztül vásárolt magának repülőjegyet Tunéziába, ám az október 8-ára szóló utazását törölték az iroda csődje miatt. A nő az észak-afrikai országban ragadt, mivel nem tud új jegyet foglalni magának, és a biztosítási alap nem fedezi a kárát.
A légiközlekedési biztosítás (Atol) védelme azon ügyfelekre vonatkozik, akik teljes utazási csomagot vásároltak a csődbe ment brit utazási irodánál, azokra nem, akik csak repülőjegyet foglaltak.
Ráadásul ez a hely kívül esik a Polgári Repülési Hatóság (CAA) által szervezett kéthetes hazatelepítési mentőakció hatósugarán. A csődöt követően - folyamatos légi híddal - több mint 130 ezer brit turistát menekítettek haza.
A CAA által szervezett utolsó repülő, ami a bajba jutott üdülőket szállította hétfőn landolt a szigetországban.
Azok, akik lemaradtak ezekről a járatokról saját költségen utazhatnak csak haza, és amennyiben az Atol biztosítási rendszer alá tartoznak, utólagosan megtérítik nekik ezt az összeget.
A hatóság elmondta, hogy a járatokra azok is jelentkezhettek, akiknek később ért volna véget a pihenése, de
előnyben részesítették azokat, akiknek már lejárt a nyaralási ideje.
Újságírói kérdésre a CAA kifejtette, hogy nagyon kevés ember rekedt kívül a hazaszállítási lehetőségeken. Ilyen esetekben az utasoknak utasbiztosításukhoz, bankjukhoz vagy a külképviseletekhez kell fordulniuk.