Az új termékkínálattal a Nestlé is helyet kap a növényi alapú húsok folyamatosan bővülő iparágában.
Ezzel a svájci cég újabb lépést tett afelé, hogy 2050-re az üvegházhatást okozó gázok nettó kibocsátását nullára csökkentse, mivel ezekhez a növényi alapú termékekhez sokkal kevesebb vízre és melléktermékre van szükség.
Az egészség és a környezet miatt aggódó vásárlók egyre több növényi alapú terméket építenek be étrendjükbe. A növényi alapú élelmiszerek amerikai kiskereskedelmi értékesítése az elmúlt évben 11 százalékkal nőtt - legalábbis a Növényi Alapú Élelmezési Szövetség júliusi jelentése alapján.
A Barclays pénzintézet véleménye szerint
az alternatív húságazat az elkövetkező évtizedben megközelítőleg 140 milliárd dollár árbevételt érhet el,
ezzel a globális húsipar mintegy tíz százalékát is elérheti, viszont 2040-re ez a piaci szegmens már megközelítheti a 240 milliárd dolláros bevételt.
A hús nélküli hús piacát jelenleg két viszonylag fiatal cég, az Impossible Foods és a Beyond Meat uralja.
Ugyanakkor számos nagyvállalat jelentette be, hogy saját alternatív hústerméket dob piacra: a Kroger ősszel bemutatja saját növényi alapú termékeit, ami a húspogácsától a bolognai szószig terjed, a Kellogg's pedig jövőre fog kijönni Incogmeato nevű termékcsaládjával.
Emeltük a versenyt azzal, hogy kifejlesztettünk minden összetevőt, ami egy sajtburgerhez kell"
– nyilatkozta Mark Schneider, a Nestlé vezérigazgatója, hozzátéve, hogy már a növényi alapú mártásokon is dolgozik a svájci cég.
Számos étterem árusít növényi alapú húsokat: például a Dunkin reggeli szendvicsei, vagy a Burger Kingben kapható alternatív Whopper.
A növényi alapú húsok népszerűségének egyik oka, hogy a húsfogyasztókat célozzák meg, akik hajlamosak kipróbálni ezeket a termékeket, hogy az egészség és a környezetvédelem érdekében tegyenek valamit.