A probléma súlyosságát mi sem mutatja jobban, minthogy a Papp László Budapest Sportaréna rögtön egy olyan felbukkanó üzenetben fogadja a látogatókat, melynek bezárása nélkül el sem lehet kezdeni a weblap böngészését.
Ebben felhívják a figyelmet, hogy „egyre több eseményen fordul elő, hogy kedves vendégeink közül néhányan bár jóhiszeműen, de olyan jeggyel érkeznek, ami érvénytelen. Ennek legjellemzőbb oka, hogy
nem hivatalos jegyértékesítő társaságok vagy rosszindulatú magánszemélyek az internet névtelensége mögé bújva próbálnak anyagi hasznot húzni érvénytelen vagy többszörösen értékesített jegyekből.
Módszerük nagyon egyszerű, vásárolnak egy jegyet, amit online jegyértékesítő oldalon, aukciós oldalon, vagy közösségi média oldalon értékesítenek, sokszor több embernek is, akár a hivatalos jegyforgalmazóénál jóval magasabb áron. Természetesen addig semmi probléma a másodlagos jegypiaccal, amíg egy jegy egy vásárlóhoz kerül, de sajnos többször tapasztaltuk már, hogy egy-egy pdf formátumú jegy többször is értékesítésre került. Abban a pillanatban, hogy egy jegy adott vonalkódjával belépett valaki a házba, az azonos jeggyel érkező gyanútlan vásárló már nem fog tudni belépni adott eseményre."
Összehasonlítva például Celine Dion 2020. június 7-i koncertjét, jelentős különbség mutatkozik a Viagogo és a Papp László Budapest Sportaréna hivatalos jegyeladási árai között. Ezek a különbségek az esemény közeledtével és a jegyek fogytával valószínűleg inkább nőni fognak, mint csökkenni.
A színpadhoz legközelebbi VIP jegyek hivatalos ára 215 ezer forint, míg a Viagogo-n 319 ezer forintba kerül vélhetően ugyanaz a jegy (a Viagogo felbontása nem annyira pontos, mint a hivatalos jegyeladási oldalé, így csak vélelmezni lehet, hogy a legdrágább ár mindkét helyen ugyanoda szól). A küzdőtér középső részének két oldalán egységesen 45 ezer forint egy-egy jegy hivatalos ára, míg a Viagogo-n 58 és 71 ezer forinttól indulnak a jegyárak a két oldalon.
Teljesen nyilvánvaló tehát, hogy nem arról van szó, hogy valaki egy jövő júniusra már most feleslegessé vált jegyeket árulna, hanem sokkal inkább arról, hogy jegyüzérek vásárolják fel a hivatalos jegyeket és adják tovább jelentős haszonnal a Viagogón.
Ráadásul, ha valaki megveszi ezeket, még mindig nem lehet biztos abban, hogy csak neki adták el, így jobb, ha siet az esemény napján, nehogy valaki más beelőzze.
A Viagogónak azonban mégsem a drágább és bizonytalanabb jegyek jelentik a legfőbb veszélyt, hanem a Google tiltása. A keresőóriás ugyanis még júliusban eltávolította a Viagogo-t a fizetett keresési eredmények közül, azzal vádolva a társaságot, hogy megsértette hirdetési szabályait.
A döntés azután született, hogy a Viagogót számtalan jogi és szabályozási kérdésekkel kapcsolatos támadás érte világszerte.
A webes forgalmi statisztikák azt mutatják, hogy
a Viagogo eltűnése a Google által hirdetett listákból a webhely látogatottságának jelentős visszaeséséhez vezetett.
Az Egyesült Királyság webhelyének látogatói például csaknem 80 százalékkal estek vissza, miközben a globális webhely látogatottsága is kétharmadával csökkent.
Mielőtt a Google betiltotta volna a hirdetéseket, a Viagogo brit webhelye júniusban 4,5 millió látogatót vonzott. A látogatások száma júliusban - a tilalom hatálybalépésének hónapjában - 2,5 millióra esett vissza, majd augusztusban, az első teljes hónapban, melyet a Google döntése érintett, már 820 ezerre zuhant. Ugyanebben az időszakban a vállalat globális webhelye, a Viagogo.com szintén komoly visszaesést szenvedett, amikor is 15,3 millióról 4,5 millióra csökkent a látogatószám.
A Viagogo egy nyilatkozatában kijelentette, hogy tárgyalásokat folytat a Google-lal annak reményében, hogy újra engedélyezhetik számára az AdWords használatát. Ez a Google azon terméke, amely lehetővé teszi a vállalkozásoknak, hogy fizetés ellenében releváns hirdetéseik megjelenhessenek az organikus találatok felett, a keresési találatokat tartalmazó lista tetején.
A számok bizonyító ereje ellenére a Viagogo egy nyilatkozatában tompította a Google intézkedésének hatását, közölve, hogy több marketing módszert is alkalmaz a lehető legszélesebb közönség globálisan leghatékonyabb elérése céljából. Nagy kérdés persze, hogy önmagukon kívül ezzel kit szerettek volna megnyugtatni.
Kijelentették azt is, hogy a Google-lal együtt dolgoznak a hirdetések visszaállítása érdekében. A Google azonban úgy reagált, hogy a felfüggesztés elleni fellebbezések online formában zajlanak, nem pedig a személyes tárgyalásokon.
A Viagogo jegyértékesítési anomáliái Magyarországon is érezhető formában jelentek meg.
A Papp László Budapest Sportaréna jelentős súlyú, felbukkanó üzenete mellett idén márciusban például Majka is óva intette a rajongóit, méghozzá kifejezetten a Viagogo ellen. Azt írta közösségi oldalán, hogy „Ne vásárolj a jegyértékesítőinkre hivatkozva kiállított kamu jegyeket! Annyian, annyiszor jelezték már: FELEJTSÉTEK EL A VIAGOGO-T! Nem tudunk mit kezdeni a hamis jegyekkel. Vásárolj időben, normál áron!" – írta az előadó.
Forrás: Theguardian.com