Az amerikai cég a bevételcsökkenéséért a Google keresőalgoritmus változását nevezte meg. Az Expedia részvénye csütörtök délben érte el a legmélyebb pontját 25 százalékos zuhanás után.
Az Expedia részvényenkénti 3,38 dolláros (ezer forint) bevételt számolt el, így éves bevétele 3,56 milliárd dollárt ér el, ami elmarad a várt 3,8 dolláros (1.100 forint) részvényenkénti, valamint éves szinten 3,58 milliárd dolláros bevételhez képest – állítja a Refinitiv elemzői.
Továbbá 27,06 milliárd dollárnyi foglalásra számítottak a cégtől, de adataik szerint 26,93 milliárd dollárnyi értékű foglalás történt csak.
A Google keresési algoritmusában történt változások csökkentették a keresési eredmények láthatóságát, és ezért a cég nagyobb mértékben támaszkodott a fizetett hirdetésekre – magyarázta Alan Pickerill, a társaság pénzügyi igazgatója.
A Needham elemzője szerint az Expedia jövedelemkiesését a Vrbo lakásbérleti platform bevételének gyengébb növekedése, valamint a Trivago bevételeinek csökkenése is okozta.
A Vrbo bevétele 14 százalékkal nőtt idén, szemben a tavalyi 17 százalékkal.
Az Expedia az éves EBITDA előrejelzését 5-8 százalékra csökkentette a korábbi 12-15 százalékról.
Eközben a TripAdvisor a harmadik negyedévben 58 centes részvényenkénti jövedelmet jelentett, míg az elemzők 69 centes eredményt vártak. Ennek megfelelően az éves bevétel a várt 459 millió dollár helyett 428 millió dollár.
Ez hét százalékos csökkenést jelent a társaság előző év azonos időszakában befolyt bevételéhez képest.