Évente körülbelül 20 millióan repülnek az EasyJet gépeivel Európában, de ebből csak félmillió az utazási ajánlatokon keresztül érkező foglalás.
Az EasyJet nyilatkozatában kifejtette, hogy
az európai utazási csomagajánlatok évente 61 milliárd fontot tesznek ki,
ehhez az Egyesült Királyság 13 milliárd fonttal járul hozzá, miközben a piac évente hat százalékkal bővül.
Megváltozott ahogyan az emberek a pihenésüket töltik, már jellemzően nem a hagyományos hét, vagy 14 éjszakás utazásokat keresik"
– áll a cég nyilatkozatában. A légitársaság kutatása alapján az ügyfelek rugalmasságot szeretnének a repülőjáratoknál és ezt figyelembe véve tervezte már meg az EasyJet az új üzleti tevékenységét.
A cég ráadásul 26 százalékos, 427 millió fontos (166 milliárd forint) adózás előtti nyereségcsökkenésről jelentett a harmadik negyedévre vonatkozóan.
Az EasyJet ugyanakkor a világ első és legkisebb nettó szén-dioxid-kibocsátású légitársaságává is vált.
Johan Lundgren vezérigazgató a BBC-nek elmondta, hogy 2000 óta 30 százalékkal csökkentették gépeik szén-dioxid kibocsátását, aminek 25 millió fontos (7,7 milliárd forint) költségét a társaság viselte, és azt nem hárították át az utasokra.
A cég statisztikája szerint
az éves bevételek 8,3 százalékkal 6,4 milliárd fontra növekedtek
– köszönhetően a kapacitásnövekedésnek –, de az ülésenkénti összbevétel 1,8 százalékkal 60,81 fontra (23 ezer forint) esett vissza „a fogyasztói bizalom csökkenése miatt". Ugyanakkor az utasok száma az elmúlt évben 8,6 százalékkal, 96,1 millióra emelkedett.