Az IAG légiközlekedési holdingtársaság – amely többek között a British Airways, és az Iberia tulajdonosa – várhatóan 2020 második felében zárja majd le a felvásárlást, miután megkapta az ehhez szükséges engedélyeket.
Az Air Europa felvásárlásával
új, versenyképes, és költséghatékony légitársaság kerül az IAG égisze alá,
ráadásul ezzel megerősítik Madrid vezető európai légiközlekedési vezető pozícióját is – nyilatkozta Willie Walsh vezérigazgató.
A légitársaság főként Dél-Amerikába indított repülőjáratokat. Mivel az IAG légitársasága, az Iberia szintén erős a dél-amerikai piacon, elemzők attól tartanak, hogy a versenyjogi hatóságok egyes járatok beszüntetéséhez köthetik az ügylet jóváhagyását.
Az 1986-ban alapított Air Europa 44 különböző úticélra szállít utasokat,
alkalmazottainak száma megközelíti a 3 ezret.
A légitársaság 66 repülőgépet üzemeltet és évente százmillió eurós (32,8 milliárd forint) bevételt generál. A társaság tagja a Skyteam légiszövetségnek, amelyet vélhetően elhagy, az IAG légitársaságai ugyanis a konkurens Oneworld szövetség tagjai.
A Bernstein elemző cég szerint nem ez a legoptimálisabb lépés, és elképzelhető, hogy az IAG a birtokában lévő egyéb fapados cégekbe, a Levelbe, a Vuelingbe, vagy az Iberia Expressbe olvasztja be az Air Europát.
A felvásárlás ellen szólalt fel Michael O'Leary, a konkurens Ryanair vezérigazgatója, aki szerinte rosszat tesz a versenynek az IAG akvizíciója.
Az ír ultrafapados légitársaságnak korábban volt együttműködése az Air Europával, az írek ráhordó járatokat üzemeltettek a spanyol cég egyes hosszútávú járataira.