A húsmentes húsok piacának növekedését különösen izgalmassá teheti a körülmény, hogy Kína a világ legnagyobb sertéshús fogyasztó nemzete. A húsmentes megoldások piacán azonban az utóbbi hónapokban egyre nagyobb lett a forgalom, az érdeklődést a helyi vállalkozások hazai ízekkel igyekeznek kielégíteni. A sertéspestis, valamint az amerikai kereskedelmi háború hatásai ugyanis együttesen megemelték a hús árát, ami tovább kedvezett a növényi alapú élelmiszereknek.
Az ázsiai piacon jól ismert név a Whole Perfect Food, ami új termékvonalat dob a piacra hamaosan, miközben olyan új vállalatok is színre lépnek, mint a Zhenmeat vagy a Starfield.
A Jinzi Ham sonkagyártó vállalat részvényára 50 százalékkal emelkedett, miután bejelntette, hogy saját növényi alapú termékeket dob a piacra, amit a Danisco Investmenttel – ami az amerikai DuPont leányvállalata – közösen fejlesztenek ki.
Ugyanakkor
a helyi vállalatok az amerikai társaikkal szemben nem hamburgerhez való húspogácsát állítanak elő,
hanem húsgolyót, tésztabatyut, valamint holdsüteményt, és inkább a sertéshús ízét igyekeznek imitálni. Például az egy évvel ezelőtt alapított Zhenmeat borsú alapú fehérjéjéből készült holdsütemény az ősz közepi fesztivál népszerű terméke volt.
A Whole Perfect Food – ami az elmúlt húsz évben Kína vegetáriánus buddhistáinak készített ételeket – nemrég
szója és borsó alapú kolbászokat hozott a forgalomba, 40 különböző ízesítésben,
mint a szecsuani vagy a szójás.
A cég ráadásul korábban partneri megállapodást kötött a Walmarttal, valamint az Alibaba Group élelmiszerláncával a Hema-val.
Az Euromonitor szerint Kína húsmentes hús piaca 2014 óta 33,5 százalékkal növekedett és tavaly elérte a 9,7 milliárd dollárt.
Az elemzők szerint a piac 2023-ra 11,9 milliárd dollárosra nő, ez mintegy 3600 milliárd forint.
Az Impossible Foods első számú tengerentúli piacának nevezte Kínát, és elmondták, hogy az Impossible Burgert könnyen tudják adaptálni a kínai fogyasztók igényeihez. A Beyond Meat ügyvezető elnöke, Seth Goldman pedig elmondta, hogy borsó alapú termékeivel tésztabatyut és számos helyi terméket terveznek előállítani. A vállalat célja, hogy 2020 végéig megkezdje termelését Ázsiában is.